حوت 17, 1401 17:10 Asia/Kabul

با آغاز روند انتقال زندانیان افغان از ایران به کشورشان، تا فردا -پنج شنبه- هزار و 900 زندانی افغانستانی راهی وطن می‌شوند.

به گزارش فیض احمد محمدی خبرنگار رادیو دری؛ در نخستین دور از روند انتقال زندانیان افغان از ایران به افغانستان، در مجموع 560 زندانی به مقام های محلی هرات در مرز اسلام قلعه تحویل شدند.

مسوولان حکومت طالبان در هرات می گویند: بیشتر این زندانیان به جرم های مختلفی همچون قاچاق مواد مخدر و آدم ربایی و قتل، به حبس های طولانی و از میان آنان 400 تن نیز به اعدام محکوم شده بودند.

در مجموع شش هزار تبعه افغان به اتهام جرایم مختلف در زندان های ایران به سر می برند که پس از گفتگوها و توافقات به عمل آمده، قرار است شمار زیادی از آنان به کشورشان منتقل شوند.

مقام ها در ریاست محکمه ولایت هرات می گویند: طبق قوانین محاکم افغانستان، اتهام های این افراد مجدد بررسی و برای‌شان حکم صادر خواهد شد.

رئیس محکمه ولایت هرات تصریح کرده است که قوانین قضایی ایران و افغانستان تفاوت زیادی ندارد و قطعا بر اساس جرم افراد برای آنان حکم صادر می شود و شماری نیز که بخشی از حکم حبس‌شان را سپری کرده باشند رها خواهند شد.

دهها زندانی افغانستانی از زندان های ایران به کشورشان بازگشتند

کلیدواژه