حوت 18, 1401 13:03 Asia/Kabul

نماینده ویژه سازمان ملل متحد در امور افعانستان اعلام کرد، هم اکنون حدود شش میلیون نفر از جمعیت این کشور در یک قدمی قحطی هستند.

به گزارش رادیو دری، «رزا اتنبایوا»  نماینده ویژه سازمان ملل متحد در امور افعانستان در نشست شورای امنیت که برای بررسی اوضاع این کشور برگزار شد، گفت: دو سوم جمعیت افغانستان یعنی ۲۸ میلیون نفر از آنها، به کمک‌های بین المللی نیاز دارند و ۲۰ میلیون نفرشان هم بحران ناامنی غذایی را تجربه می‌کنند.

«رزا اتنبایوا» افزود: افغانستان شرایط اقتصادی بدی دارد و سرکوب حقوق زنان این کشور به دست طالبان بی سابقه است و باید جامعه جهانی کاری کند.

این مقام سازمان ملل متحد خاطرنشان کرد، در افغانستان بیشتر از هرجای دیگر دنیا حقوق زنان سرکوب می‌شود وحکومت طالبان اشتغال و تحصیل زنان و دختران ر ا در این کشور ممنوع کرده اند.

در این جلسه نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل هم گفت: ایران بار دیگر تاکید کرده که به رسمیت شناختن هیات حاکمه سرپرستی منوط به رعایت تعهدات آن‌ها از جمله ایجاد یک دولت فراگیر و منتخب است و این موضع تغییر نکرده و به قوت خود باقی است.

در این شرایط  آمریکا پس از خروج خفت بار از افغانستان در اواخر اوت سال 2021 و بدنبال آن پس از به قدرت رسیدن طالبان در این کشور به بهانه های واهی، حدود 10 میلیارد دلار از دارایی های مردم افغانستان را بلوکه و تصاحب و این کشور را تحریم  که وضعیت افغان ها را وخیم تر کرده است.

هشدار سازمان ملل درخصوص بحران ناامنی غذایی در افغانستان

کلیدواژه