واکنش سازمان ملل به حمله تروریستی در مزارشریف
(last modified Sun, 12 Mar 2023 04:27:38 GMT )
حوت 21, 1401 08:57 Asia/Kabul
  • واکنش سازمان ملل به حمله تروریستی در مزارشریف
    واکنش سازمان ملل به حمله تروریستی در مزارشریف

دفتر نمایندگی سازمان ملل متحد در افغانستان (یوناما)، حمله تروریستی به همایش تجلیل از خبرنگاران در دفتر موسسه فرهنگی "تبیان" در شمال افغانستان را محکوم کرد.

حمله تروریستی صبح روز شنبه به همایش تجلیل از خبرنگاران در دفتر موسسه فرهنگی تبیان و نمایندگی خبرگزاری صدای افغان (آوا) در مزار شریف، مرکز ولایت بلخ، حداقل سه کشته و ۳۰ زخمی برجای گذاشت. شمار زیادی از خبرنگاران ازجمله خبرنگار رادیو دری معاونت برون مرزی صداوسیما هم در میان زخمی ها هستند. در زمان وقوع انفجار ۲۵ خبرنگار در مراسم حضور داشتند.

به گزارش رادیو دری، دفتر نمایندگی سازمان ملل متحد در افغانستان (یوناما) در بیانیه‌ای اعلام کرد: حمله نفرت انگیز به خبرنگاران در شهر مزارشریف را به شدت محکوم می‌کند.

یوناما تصریح کرد: خبرنگاران افغان شجاعت زیادی از خود نشان می‌دهند و باید از آن‌ها محافظت شود. 

این نهاد با تسلیب و ابراز همدردی با بازماندگان قربانیان این انفجار تروریستی، خواستار محافظت و حمایت حکومت طالبان از اصحاب رسانه در افغانستان شد.

سخنگوی وزارت خارجه و سرکنسولگری ایران در مزارشریف، رئیس دفتر فعالیت‌های فرهنگی تبیان افغانستان، سازمان دیدبان حمایت از رسانه‌های آزاد افغانستان و کمیته مصونیت خبرنگاران هم این حمله تروریستی را محکوم کردند.

وقوع انفجار در تجمع خبرنگاران در شهر مزار شریف/ خبرنگار رادیو دری زخمی شد

سرکنسولگری ایران در مزارشریف، انفجار در مرکز تبیان را محکوم کرد

ایران: عاملان انفجار در مزارشریف، دشمنان ثبات افغانستان هستند

کلیدواژه