حوت 25, 1401 14:03 Asia/Kabul
  • گفت‌وگوی اثربخش ایران و افغانستان برای افزایش تعاملات تجاری
    گفت‌وگوی اثربخش ایران و افغانستان برای افزایش تعاملات تجاری

سفیر و نماینده ویژه رئیس جمهوری اسلامی ایران در امور افغانستان از گفت‌وگوی اثربخش وزیر صنعت حکومت طالبان به ایران با هدف افزایش تعاملات تجاری تهران و کابل خبر داد.

به گزارش رادیو دری، «حسن کاظمی قمی» سفیر و نماینده ویژه رئیس جمهوری اسلامی ایران در امور افغانستان روز پنجشنبه در حساب توییتر خود نوشت: «در سفر وزیر صنعت و تجارت حکومت طالبان به ایران گفت‌وگویی مثمرثمر با هدف افزایش تعاملات تجاری ایران و افغانستان صورت گرفت.»

کاظمی قمی افزود: همچنین افتتاح راه آهن خواف- هرات،‌ افزایش فعالیت‌های تجاری در بندر چابهار و رفع موانع ترانزیتی در پایانه‌های مرزی از موضوعات اساسی مذاکرات صورت گرفته در این سفر بود.

«نورالدین عزیزی» وزیر صنعت و تجارت حکومت طالبان با دعوت مقامات ایران از مناطق تجاری مرزی در شرق ایران در استان‌های خراسان رضوی، خراسان جنوبی همچنین سیستان و بلوچستان با نظر داشت گسترش روابط تجاری و اقتصادی دو کشور دیدن کرد.

بازدید سرپرست وزارت صنعت و تجارت طالبان از ظرفیت‌های اقتصادی بندر چابهار

به گفته وزیر صنعت و تجارت حکومت طالبان، افغانستان مصمم است تا با کشورهای همسایه خود از جمله ایران در حوزه تجارت، اقتصاد، معادن و ترانزیت همکاری کند.

وزیر صنعت و تجارت حکومت طالبان، جمهوری اسلامی ایران را کشوری قوی و مستقل دانست و گفت: «افغانستان می خواهد در عرصه استقلال سیاسی و نظامی از تجارب ایران استفاده کند.»

بهره‌گیری افغانستان از ظرفیت‌های بندر چابهار

کلیدواژه