حوت 26, 1401 16:26 Asia/Kabul
  • تاکید هند بر آموزش دیپلمات‌های افغان
    تاکید هند بر آموزش دیپلمات‌های افغان

سخنگوی وزارت امور خارجه هند بر لزوم آموزش دیپلمات‌های افغانستان تاکید کرد.

به گزارش رادیو دری، «آریندام باگچی» سخنگوی وزارت خارجه هند امروز جمعه در نشست خبری در دهلی نو  ضمن تأیید برگزاری دوره آموزشی مجازی برای دیپلمات‌های افغان گفت: این اقدام در راستای کمک به ظرفیت‌سازی در افغانستان صورت گرفته است.

«آریندام باگچی» اظهارداشت، دهلی نو از طریق آنچه همکاری فنی و اقتصادی هند نامیده می‌شود، کمک‌هایی را برای ظرفیت‌سازی به کشورهای در حال توسعه در سراسر جهان عرضه می‌کند که شامل دوره‌های آنلاین نیز می‌شود.

سخنگوی وزارت خارجه هند افزود: موضع دهلی نو در قبال تحولات افغانستان تغییر نکرده است. ما به هیچ وجه یادداشت دیپلماتیک که به معنای تبادله یادداشت میان دولت‌ها است، به نهاد هایی  که به رسمیت نمی‌شناسیم، ارسال نمی‌کنیم.

پیش از این «اکسپرس تریبون» نشریه نزدیک به ارتش پاکستان گزارش داده بود، سفارت هند در کابل با هیئت حاکمه طالبان افغانستان توافقنامه‌های نظامی و دیپلماتیک امضا کرده است.

گروه طالبان که از 15 اوت سال 2021 در افغانستان به قدرت رسیده است برای به رسمیت شناختن در بین کشورهای منطقه و جهان تلاش می کند اما هنوز تاکنون  هیچ کشوری حکومت طالبان را به رسمیت نشناخته است.

مهمترین خواسته جامعه جهانی از طالبان تشکیل حکومت فراگیر، احترام به حقوق شهروندان ازجمله شناسایی حق کار زنان و تحصیل دختران افغانستان است.

کارگاه دانش‌ افزایی هند برای دیپلمات‌های افغان

کلیدواژه