حمل 01, 1402 16:29 Asia/Kabul
  • سفر بی سر و صدای مقامات استخبارات طالبان به پاکستان
    سفر بی سر و صدای مقامات استخبارات طالبان به پاکستان

یک هیات اطلاعاتی از حکومت طالبان با سفر به اسلام آباد با مقامات پاکستانی در خصوص روابط دو جانبه گفتگو کردند .

به گزارش رادیو دری، اعضای هیات ۱۰ نفره حکومت طالبان به سرپرستی رئیس استخبارات این کشور در سفری به دور از نگاه رسانه‌ها به اسلام‌آباد با مسوولان اطلاعاتی و امنیتی پاکستان دیدار و گفتگو کردند.

مبارزه قاطع حکومت طالبان علیه عناصر تروریستی به ویژه تحریک طالبان پاکستان مطالبه اسلام‌آباد بود که در این سفر به مسوولان اطلاعاتی و امنیتی حکومت طالبان ابلاغ شد.

در این زمینه روزنامه انگلیسی زبان «اکسپرس تریبیون» چاپ اسلام‌آباد امروز گزارش داد که پاکستان اقدامات کابل در رسیدگی به چالش‌های امنیتی در مرزها و مبارزه با تروریسم را رضایت‌بخش نمی‌داند و خواهان اقدامات موثرتر است.

اکسپرس تریبیون نوشت: بحث گروه تروریستی تحریک طالبان پاکستان به موضوعی حساس بین اسلام‌آباد و کابل تبدیل شده است و اسلام‌آباد انتظار داشت که طالبان افغانستان پس از بازگشت به قدرت در تابستان ۲۰۲۱ به نگرانی ها در مورد عناصر ضدپاکستانی رسیدگی کند، اما برخلاف انتظارات، حملات تحریک طالبان در پاکستان افزایش یافت.

تشدید حملات طالبان پاکستان در این کشور که به ادعای اسلام‌آباد این گروه در قلمروی افغانستان پایگاه دارد، روابط میان دو کشور را متشنج کرده و پس از سوء قصد چندماه پیش به جان کاردار پاکستان در کابل، تعاملات دیپلماتیک دو کشور به پایین ترین سطح رسیده است.

پاکستان برخورد طالبان افغان با طالبان پاکستان را خواستار شد

بهبود روابط بین افغانستان و پاکستان در گرو تغییر سیاست و نگاه پاکستان نسبت به افغانستان است

کلیدواژه