حمل 02, 1402 13:25 Asia/Kabul

کمیسیون جلوگیری از غصب زمین‌های دولتی در تخار ۵۲ هزار جریب زمین را از استفاده کنندگان شخصی برگردانده است.

به گزارش سمیع خاوری خبرنگار رادیو دری، مولوی رحیم الله احدی رئیس زراعت تخار که مسؤولیت کمیسیون استراداد زمین های غصب شده را در این ولایت به عهده دارد می‌گوید دامنه فعالیت هایشان گسترش یافته و به ولسوالی‌ها رسیده است.

آقای احدی می‌افزاید از زمان ایجاد این کمیسیون تا اکنون آنها توانسته اند ملکیت های زیاد دولتی را که شامل زمین‌های زراعتی و ساحات مسکونی می باشد استرداد نمایند.

به گفته رئیس زراعت تخار تا اکنون حدود ۵۲ هزار جریب زمین را از استفاده کنندگان شخصی به حساب دولت برگردانده اند.

در همین حال مقامات محلی تخار با پشتیبانی از کمیسیون استراداد زمین‌های غصب شده تاکید می‌ورزند که آنان باید با جدیت به کارشان ادامه داده و زمین‌های غصبی را از استفاده کنندگان آن پس بگیرند.

محمد کاظم طارق معاون والی تخار می‌گوید قوه اجرائیه از این کمیسیون حمایت می‌کند و هیچ‌ نوع نگرانی سد راه کار این هیأت قرار ندارد.

در همین حال باشندگان تخار از کار این کمیسیون استقبال نموده و از حکومت می‌خواهند که زمین‌های غصب شده را که در بیست سال گذشته در اختیار دیگران قرار داشت برگردانده و به مالکیت دولت اضافه کنند.

فیض الرحمن یکی از باشندگان تخار می‌گوید بیرون کردن زمین‌های دولتی از اختیار استفاده کنندگان شخصی می‌تواند در اقتصاد کشور کمک کند و این روند باید تا آخرین مرحله اجرایی گردد.

کمیسیون استراداد زمین‌های غصب شده حدود سه ماه قبل به فرمان رهبر طالبان در تمام ولایت های افغانستان ایجاد شد که تا اکنون کار آن ادامه دارد.

بازگرداندن 50 هزار جریب زمین‌های غصب شده دولتی در ننگرهار

استرداد بیش از 10 هزار جریب زمین‌ غصب شده در ولایت بلخ

کلیدواژه