حمل 04, 1402 14:28 Asia/Kabul
  • حل مشکلات افغانستان؛ محور دیدار سفیر ایران و معاون یوناما
    حل مشکلات افغانستان؛ محور دیدار سفیر ایران و معاون یوناما

سفیر ایران در کابل و  معاون هیات نمایندگی سازمان ملل در افغانستان (یوناما)، بر همکاری منطقه‌ای برای حل مشکلات این کشور تاکید کردند.

به گزارش رادیو دری، «حسن کاظمی قمی» سفیر تهران و نماینده ویژه رئیس جمهوری اسلامی ایران در امور افغانستان و «مارکس پوتزل» معاون هیات نمایندگی سازمان ملل در افغانستان (یوناما) در این دیدار درباره تقویت و همکاری‌های منطقه‌ای هماهنگ برای کمک به افغانستان باثبات و صلح آمیز تبادل نظر کردند.

کاظمی قمی پیش از این نیز با «رزا اوتونبایوا» رئیس هیات نمایندگی سازمان ملل در افغانستان درباره تشکیل دولت فراگیر و حقوق زنان و دختران و پناهجویان افغان گفتگو کرده بود.

از زمان به قدرت رسیدن مجدد طالبان در اوت 2021 تا کنون، افغانستان با شرایط بسیار دشوار اقتصادی ناشی از تمایل نداشتن جامعه جهانی برای شناسایی رسمی این گروه و بی رغبتی به همکاری با این کشور مواجه شده است.

اوضاع معیشتی مردم افغانستان به شدت دچار بحران شده و فقدان منابع مالی مورد نیاز برای واردات کالاهای اساسی به افغانستان مانند برنج، جو، گندم و ذرت که به تبع آن کمبود و گرانی مواد غذایی در بازارهای این کشور رخ داده است، سبب شده تا امنیت غذایی در افغانستان به مخاطره افتد و نهادهای حقوق بشری درباره بحران انسانی ناشی از قحطی و گرسنگی برای میلیون ها نفر در این کشور هشدار دهند.

کاظمی قمی: افغانستان می تواند مکمل اقتصاد ایران باشد

کاظمی قمی: حل مسائل افغانستان در تعمیق همکاری‌های منطقه‌ای نهفته است

کلیدواژه