حمل 07, 1402 11:55 Asia/Kabul
  • درخواست طالبان برای لغو تحریم مقامات این گروه از فهرست سیاه امریکا و سازمان ملل
    درخواست طالبان برای لغو تحریم مقامات این گروه از فهرست سیاه امریکا و سازمان ملل

طالبان از سازمان ملل خواست اسامی شخصیت های این گروه را از فهرست سیاه حذف کند.

به گزارش رادیو دری، ذبیح‌الله مجاهد سخنگوی طالبان روز یکشنبه تعداد اسامی اعضای این گروه در لیست سیاه سازمان ملل و آمریکا را حدود ۲۰ تا ۲۵ نفر اعلام کرد و گفت: صاحبان برخی از این اسامی فوت شده اند و تعاد کمی از آن ها در فعالیت های طالبان مشارکت دارند.

سخنگوی طالبان عدم حذف اسامی اعضای این گروه را نقض توافقنامه دوحه دانست و از جامعه جهانی خواست که به جای فشار با حکومت طالبان همکاری کند.

مجاهد، اعمال فشار و زورگویی را بی نتیجه توصیف کرد و بی آن که مستقیما به دو دهه جنگ و اشغالگری های آمریکا اشاره کند، گفت: بیست سال جنگ ثابت کرده است که مردم افغانستان تسلیم فشارها نشده و نمی‌شوند و بهتر است تعامل، گفت و گو و تفاهم جایگزین فشار شود.

 کشورهای غربی و در راس آن ها آمریکا، از دیرباز برای تحمیل خواسته های خود به دیگر کشورها، از ابزار تحریم استفاده می کنند. آمریکایی ها با مشاهده هر مخالفتی، بلافاصله به تحریم و ثبت اسامی شخصیت های کشور مخالف در فهرست سیاه مبادرت می کند. 

آمریکایی ها بدون توجه به وضعیت مردم افغانستان با طالبان همین رویه را در پیش گرفته است. این در حالی است که تحریم های آمریکا بیش از آن که طالبان را هدف قرار بدهد، مردم افغانستان را دچار مشکل کرده است.

شورای امنیت با ادامه لغو تحریم های سفر مقامات طالبان مخالفت کرد

مقام طالبان: تحریم‌های جهانی علیه طالبان نتیجه نمی‌دهد

اتحادیه اروپا ۲ مقام طالبان را تحریم کرد

کلیدواژه