حمل 09, 1402 14:12 Asia/Kabul
  • از سرگیری واکسیناسیون فلج اطفال در افغانستان
    از سرگیری واکسیناسیون فلج اطفال در افغانستان

صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) اعلام کرد: با مشاهده یک مورد فلج اطفال در پاکستان، واکسیناسیون کودکان در شرق افغانستان را از سر می‌گیرد.

به گزارش رادیو دری، صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) روز چهارشنبه اعلام کرد: برنامه تازه واکسیناسیون فلج اطفال را در شرق افغانستان باردیگر اجرا خواهد کرد، زیرا امسال اولین مورد مثبت ابتلا به این بیماری در پاکستان ثبت شده است.

درهمین حال، «کمال شاه»، از مسئولان برنامه ریشه‌کنی فلج اطفال در ادارۀ یونیسف در افغانستان، زمان آغاز این طرح را دوشنبه هفته آینده اعلام کرد و گفت: این برنامه 4 روز ادامه می‌یابد و در جریان آن یک میلیون و 100 هزار کودک زیر سن پنج سال، در برابر بیماری فلج اطفال واکسینه خواهند شد.

«یونیسف» می‌گوید در سال گذشته تنها دو مورد مثبت بیماری فلج اطفال در افغانستان ثبت شده بود، اما از 20 مورد مثبت ابتلا به آن در پاکستان گزارش شد که همۀ این موارد در ایالات خیبر پختونخواه، در مجاورت با افغانستان بود که افغان‌ها اکثرا به آنجا سفر می کنند.

افغانستان و پاکستان از معدود کشورهایی هستند که بیماری فلج اطفال هنوز در آن ریشه کن نشده است. هدف وزارت بهداشت افغانستان، واکسیناسیون همه کودکان در برابر بیماری فلج اطفال با اجرای یک طرح سراسری است. با این حال بی میلی خانواده‌های افغان به واکسن از جمله عوامل واکسینه نشدن کودکان افغان است، موضوعی که امروز کودکان افغان به ویژه آن‌هایی که دچار سوءتغذیه هستند را در برابر بیماری هایی مانند فلج اطفال و سرخک آسیب پذیر کرده است.

واکسیناسیون بیش از 270 هزار کودک در هرات برابر فلج اطفال

 

کلیدواژه