حمل 11, 1402 11:06 Asia/Kabul
  • نگرانی شهروندان افغان از عدم استفاده یونیفورم توسط نیروهای امنیتی
    نگرانی شهروندان افغان از عدم استفاده یونیفورم توسط نیروهای امنیتی

شهروندان افغانستان می‌گویند که با وجود توزیع لباس های مخصوص نظامی از سوی وزارت‌های دفاع و کشور به نیروهای امنیتی، اما تعدادی از این نیروها در شهر کابل با لباس‌های شخصی تردد می کنند که این امر باعث سوء استفاده دزدان از وضعیت شده و مردم از این مسئله نگرانی دارند.

به گزارش رادیو دری، صابر رضایی، شهروند افغان در شهر کابل، پایتخت افغانستان در مصاحبه با آوا گفت: تردد تعدادی از نیروهای امنیتی بدون یونیفورم در این شهر سبب شده که از این وضعیت دزدان و افراد غیرمسوول استفاده سوء کنند و دست به آزار و اذیت مردم بزنند.

این گزارش با بیان اینکه مقامات امنیتی طالبان باید توجه جدی به نظم نیروهای امنیتی داشته باشند، آورده: استفاده نکردند یونیفورم از سوی بعضی نیروهای امنیتی سبب بی نظمی در گرفتن امنیت شهرهای بزرگ افغانستان نیز می شود، چراکه سبب عدم همکاری مردم و جلوگیری از جرایم مختلف می‌شود.

درهمین رابطه نورالله ابراهیم‌خیل، آگاه نظامی افغان هم در مصاحبه با آوا یونیفورم مشخص برای نیروهای امنیتی را مهم خوانده و گفت: این نیروها تعلیم یافته با یونیفورم مشخص برای تامین امنیت و برقراری نظم در یک جامعه در شرایط کنونی ضروری می‌باشد.

خبرگزاری آوا در پایان این گزارش تاکید کرده که در این زمینه خواستار دیدگاه وزارت داخله افغانستان هم شده؛ اما با وجود تماس‌های مکرر موفق به دریافت نظر این مرجع امنیتی نشده است.

توزیع یونیفورم برای نیروهای امنیتی در بلخ

کلیدواژه