حمل 11, 1402 11:20 Asia/Kabul
  • اعتراض طالبان به نقض حریم هوایی افغانستان توسط آمریکا
    اعتراض طالبان به نقض حریم هوایی افغانستان توسط آمریکا

مقام طالبان از نقض مکرر حریم هوایی افغانستان توسط هواپیماهای آمریکایی انتقاد کرد.

آمریکا پس از دو دهه اشغال افغانستان بدون هیچ برنامه ای در اوت 2021 خاک افغانستان را ترک کرد. طالبان پس از کسب قدرت در افغانستان، واشنگتن و متحدانش را به جنایات جنگی متهم کرد و مسئول نابودی زیرساخت های این کشور دانست.

به رغم خروج نظامیان آمریکایی و تعهد واشنگتن به پایان اقدامات نظامی در افغانستان، مقامات حکومت طالبان، آمریکایی ها را به نقض حریم هوایی افغانستان متهم می کنند.

به گزارش رادیو دری، قاری فصیح‌الدین فطرت از مقامات طالبان که در راس ستاد مشترک قرار دارد، دیروز پنجشنبه با اشاره به تعهد آمریکا در توافق‌نامه دوحه، این کشور را به نقض حریم هوایی افغانستان متهم کرد.

این مقام طالبان تصریح کرد، طالبان اعتراض خود در این خصوص را به اطلاع آمریکا رسانده، اما نقض حریم هوایی افغانستان همچنان ادامه دارد.

مذاکرات آمریکا و نمایندگان طالبان در 29 فوریه به عقد توافقنامه ای منجر شد. بر اساس این توافقنامه آمریکا به خروج نیروهای خود از افغانستان و آغاز مذاکرات بین طالبان و دولت وقت افغانستان به ریاست جمهوری اشرف غنی متعهد شد. اما پیش از آن که مذاکرات بین طالبان و دولت وقت افغانستان به نتیجه برسد، نیروهای آمریکایی از افغانستان خارج شدند، طالبان با فتح کابل قدرت را در این کشور در دست گرفت و اشرف غنی فرار کرد.

فطرت: داعش به تدریج در حال از بین رفتن است

کلیدواژه