حمل 12, 1402 12:04 Asia/Kabul
  • آغاز استخراج معدن زغال‌سنگ ولسوالی اوبه ولایت هرات
    آغاز استخراج معدن زغال‌سنگ ولسوالی اوبه ولایت هرات

مسئولان اداره معادن و پطرولیم ولایت هرات از آغاز کار استخراج معدن زغال‌ سنگ در ولسوالی اوبه این ولایت خبر داده اند.

به گزارش فیض احمد محمدی خبرنگار رادیو دری، مولوی فضل احمد منیب ، رئیس معادن و پطرولیم ولایت هرات گفت: «قرار داد کار استخراج معدن زغال سنگ ولسوالی اوبه هرات با شرکت بلال مدثر به مدت سه سال عقد شده است.»

به گفته وی، با آغاز کار استخراج این معدن علاوه بر عواید مالی برای حکومت و مردم، زمینه کار برای جوانان هم فراهم می‌شود.

او افزود در حال حاضر جریان کار استخراج ۹ معدن در ولایت هرات ادامه دارد.

مولوی منیب تصریح کرد:  مواد استخراجی این معادن برای استفاده داخلی افغانستان است و همچنین به خارج از کشور نیز صادر می‌شود.

این مقام محلی حکومت طالبان در هرات خاطرنشان کرد: کار استخراج این معدن در روستای «نی یک» ولسوالی اوبه در 85 کیلومتری شرق هرات با هزینه ای بالغ بر 258 میلیون افغانی به زودی ها آغاز خواهد شد.

مولوی منیب خاطرنشان کرد: استخراج 4.4 کیلومتر از حجم این معدن با این شرکت داخلی قرارداد شده است.

وی هم چنین به استخراج 31 معدن در هرات که هم اکنون جریان دارد اشاره کرد و گفت : بزودی شاهد استخراج معدن آهن در ولسوالی غوریان هرات خواهیم بود.

از سویی هم، مردم در ولسوالی اوبه آغاز کار استخراج معدن ذغال سنگ این ولایت را به فال نیک گرفته و می گویند: قدم هایی به منظور استخراج معادن دست نخورده افغانستان برداشته شده و امیدی تازه در دل شهروندان بوجود آمده است.

آنان از نبود کار و اشتغال در این ولسوالی دور افتاده ولایت هرات شکایت دارند اما می گویند: با آغاز به کار استخراج این معدن زمینه های کاری برای صدها تن از مردم ایجاد خواهد شد.

افزایش درآمد افغانستان از صادرات زغال‌سنگ

کلیدواژه