حمل 14, 1402 08:51 Asia/Kabul
  • تاکید دادستان کل افغانستان بر تقویت همکاری‌های قضایی با ایران
    تاکید دادستان کل افغانستان بر تقویت همکاری‌های قضایی با ایران

دادستان کل افغانستان در دیدار با معاون سفیر جمهوری اسلامی ایران در کابل، تقویت همکاری‌های حقوقی و قضایی میان دو کشور را خواستار شد.

به گزارش رادیو دری ؛ مولوی" شمس الدین پهلوان "، دادستان کل افغانستان در دیدار با سید " حسن مرتضوی "، معاون سفیر ایران در کابل، گزارشی را از سفر اخیرش به تهران ارائه کرد و خواستار تداوم روابط حقوقی و قضایی بین ایران و افغانستان شد.

شمس الدین پهلوان، سفرش به ایران را گامی روبه جلو برای حل برخی مسائل حقوقی و قضایی بوجود آمده بین دو کشور از جمله مشکلات مهاجران افغان حاضر در ایران عنوان کرد.

دادستان کل افغانستان همچنین، از آزادی ۸۵۷ زندانی افغانستانی از زندان‌های ایران ابراز خرسندی کرد و ادامه بررسی پرونده‌های زندانیان افغان در ایران را برای آزادی آن‌ها خواستار شد.

مقام ارشد دادستانی کل افغانستان با اشاره به مشترکات فراوان کشورش با ایران گفت: افغانستان نسبت به مطالبات جمهوری اسلامی ایران بی تفاوت نیست و به زودی نسبت به آزادی زندانیان ایرانی نیز اقدام می‌کند.

سید حسن مرتضوی، معاون سفیر ایران در کابل هم ضمن درخواست برای حل مسائل قضایی بین دو کشور، ابراز امیدواری کرد که در کمترین زمان ممکن مشکلات زندانیان ایرانی در افغانستان رفع و زمینه بازگشت آن‌ها به وطن فراهم شود.

دیدار معاون سفیر ایران با وزیرخارجه حکومت طالبان در کابل

کلیدواژه