طالبان: عامل حمله به والی بلخ را بازداشت کردیم
(last modified 1402-01-14T04:25:46+00:00 )
حمل 14, 1402 08:55 Asia/Kabul
  • بازداشت یک عضو داعشی در افغانستان
    بازداشت یک عضو داعشی در افغانستان

نیرو‌های امنیتی طالبان یک عضو فعال گروهک تروریستی داعشی را به اتهام دست داشتن در حملات به تجمعات شیعیان در شمال افغانستان و نیز ترور والی بلخ، بازداشت کردند.

به گزارش رادیو دری ؛  ریاست استخبارات حکومت طالبان روز یکشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: نیرو‌های ویژه امنیتی در عملیاتی پیچیده و هدفمند، «عین الدین» فرزند «عبدالوکیل» با نام مستعار «محمد» را که از اعضای فعال داعش است بازداشت کردند.

 

استخبارات حکومت طالبان افزود: این فرد در ترور «محمد داود مزمل» والی بلخ ، حمله به مرکز فرهنگی «تبیان» در شهر مزارشریف ، حمله به نمازگزاران شیعه در مسجد «سه دوکان» ، بمب گذاری در مینی بوس شیعیان در همین شهر و انفجار در مدرسه علوم دینی در شهر «ایبک» مرکز ولایت سمنگان؛ دست داشته است.

براساس بیانیه استخبارات حکومت طالبان همچنین، این فرد نقش فعال در برنامه ریزی برای حملات تروریستی داعش داشته است.

براساس ویدیوی منتشر شده از سوی ریاست استخبارات حکومت طالبان، عین الدین می‌گوید از اهالی ولایت بامیان است و حدود دو سال ونیم قبل به گروهک تروریستی داعش پیوسته و به دست داشتن در حملات تروریستی یاد شده اعتراف کرده است.

براثر انفجار‌ها و حملات تروریستی یک سال اخیر در شهر مزارشریف و مدرسه دینی ولایت سمنگان، ده‌ها نفر کشته و زخمی شدند که مسئولیت آن‌ها را داعش برعهده گرفت.

وقوع انفجار در تجمع خبرنگاران در شهر مزار شریف/ خبرنگار رادیو دری زخمی شد

کلیدواژه