حمل 16, 1402 09:26 Asia/Kabul

مسئولان در اداره مستوفیت بدخشان می‌گویند عواید بدست آمده از این ولایت در سال ۱۴۰۱ خورشیدی بالغ بر ۲۴۴,۵ میلیون افغانی است که نسبت به یک سال قبل ۱۵ فیصد افزایش را نشان می‌دهد.

به گزارش سمیع خاوری خبرنگار رادیو دری، مولوی ذبیح الله شاکر مستوفی بدخشان می‌گوید: گرد آوری عواید در سال ۱۴۰۱ بالاتر از سقف تعیین شده است.

به گفته شاکرعلاوه بر جمع آوری ۲۱۲,۵ میلیون افغانی آنان توانسته اند که ۹۳ میلیون افغانی بیشتر عواید گردآوری نمایند.

همزمان با این برخی دیگر از مسئولین محلی در بدخشان از افزایش بی‌سابقه عواید در ادارات‌ شان خبر داده می‌گویند انتظار دارند که در هماهنگی با اداره مستوفیت این ولایت پلان عواید سال ۱۴۰۲ ادارات شأن را ترتیب نمایند.

قطب‌الدین دهنوی رئیس زراعت بدخشان می‌گوید در سال گذشته این اداره بیش از ۳۶ میلیون افغانی عواید گردآوری نموده و به حساب دولت واریز کرده اند که این رقم نشان دهنده ده درصد افزایش را نسب به سال قبل نشان میدهد.

معزالدین احمدی رئیس اطلاعات وفرهنگ بدخشان نیز از افزایش عواید این اداره خبر داده می‌گوید نسبت به هر زمان دیگر دستآورد بهتری در این بخش داشته اند.

در همین حال والی بدخشان از فعالیت‌های مسئولین ادارات محلی مبنی بر گردآوری عواید ابراز خرسندی نموده و تاکید بر عملی سازی پلان در سایر ادارت محلی می‌باشد.

جمع‌آوری 20 میلیارد افغانی عواید از گمرک ننگرهار

کلیدواژه