حمل 17, 1402 10:01 Asia/Kabul
  • آزادی 49 تن از شهروندان افغانستانی از زندان‌ های پاکستان
    آزادی 49 تن از شهروندان افغانستانی از زندان‌ های پاکستان

پاکستان دهها مهاجر افغانستانی را از زندان‌ آزاد کرد.

به گزارش رادیو دری، «قریشی بدلون»، رئیس اطلاعات و فرهنگ ولایت ننگرهار روز چهارشنبه گفت: ۴۹ نفر دیگر از مهاجران افغانستانی به دلیل نداشتن اسناد اقامت قانونی از سوی نیروهای امنیتی پاکستان در شهر پشاور و دیگر شهرهای پاکستان بازداشت و زندانی شده بودند، آزاد شدند.

قریشی بدلون افزود: این 49 نفر با تلاش سفارت افغانستان در پاکستان از زندان آزاد و در مرز تورخم به مقامات طالبان تحویل داده شدند.

بدلون همچنین تصریح کرد، تلاش‌ها به منظور رهایی سایر مهاجران افغانستانی که در حال حاضر در زندان‌های پاکستان به سر می‌برند، در جریان است.

مقامات حکومت طالبان می‌گویند، در ماه‌های اخیر بیش از یک هزار و ۵۰۰ نفراز مهاجران افغانستانی که در زندان‌های پاکستان زندانی بودند، از زندان های این کشور آزاد و طریق مرز تورخم به افغانستان انتقال داده شده‌اند.

از حدود چهار دهه پیش با اشغال افغانستان از سوی نیروهای شوروی و همچنین اشغال نظامیان آمریکایی از سال 2001، میلیون ها نفر از افغانستان آواره شده اند.­  حدود سه میلیون آواره افغان در پاکستان بسر می برند .  

گفتنی است پس به قدرت رسیدن طالبان در افغانستان از اوت سال 2021،  ده‌ها هزار شهروند به‌ویژه جوانان به کشورهای همسایه به ویژه ایران و پاکستان مهاجرت کردند.

آزادی 17 تن از شهروندان افغانستانی از زندان‌های پاکستان

کلیدواژه