قوس 24, 1395 16:47 Asia/Kabul

عزیز احمد فانوس استاد دانشگاه و تحلیلگر سیاسی افغانستان گفت" کشورهای غربی با بهره برداری از ادعای بدرفتاری با احمد ایشچی می خواهند بگویند که ما به حقوق بشر احترام می گذاریم در حالیکه خود غربیها هم مرتکب این جنایتها شده اند .

عزیز احمد فانوس استاد دانشگاه و تحلیلگر سیاسی افغانستان درباره ابراز نگرانی اتحادیه اروپا، سفارت امریکا و بریتانیا نسبت به ادعای بدرفتاری با احمد ایشچی گفت" ناقضان اصلی حقوق بشر در افغانستان عساکر اروپایی و عساکر آمریکایی هستند.

عزیز احمد فانوس در مصاحبه با رادیو دری تاکید کرد " کشورهای غربی با بهره برداری از این گونه رویدادها در افغانستان می خواهند بگویند که ما به حقوق بشر احترام می گذاریم اما آنها از این گونه مسائل  استفاده ابزاری کنند زیرا خود غربیها هم مرتکب  این جنایتها شده اند .

وی با بیان اینکه ؛ کشورهای اروپایی و همچنین آمریکا به فکر حفظ حقوق بشر در این کشور نیستند تاکید کرد "هدف اساسی آنها ادامه  بی ثباتی سیاسی در افغانستان هستند و  فقط از  نقض حقوق بشر توسط  یک افغان  بهره برداری های خاص می کنند.

فانوس ضمن درخواست از حکومت برای بررسی ادعاهای احمد ایشچی علیه عبدالرشید دوستم تصریح نمود " دوستم در کابل و شمال افغانستان مقتدر هست و این ادعاها می تواند جنبه تبلیغاتی داشته باشد همانطور که آقای دوستم پس از یک دوره تنش با ارگ ریاست جمهوری دوباره به کابل بازگشت و مورد استقبال رئیس جمهور قرار گرفت.  

استاد دانشگاه درباره خالی ماندن کرسی معاون اول ریاست جمهوری افغانستان و اقامت آقای دوستم در ولایات شمالی هم اظهار نمود " افغانستان به یک شرکت سهامی تبدیل شده و هر کس در یک منطقه مقتدر است و البته وزیر و نماینده های پارلمان مخصوص خود را دارد .

 

کلیدواژه