حمل 18, 1402 15:42 Asia/Kabul
  • واکنش رئیس شورای علمای شیعه افغانستان به جنایات رژیم صهیونیستی
    واکنش رئیس شورای علمای شیعه افغانستان به جنایات رژیم صهیونیستی

رئیس شورای علمای شیعه افغانستان، جسارت رژیم صهیونیستی بر قبله نخست مسلمانان را غیر قابل پذیرش دانست .

نظامیان صهیونیستی در جدید ترین جنایات خود  بامداد چهارشنبه (پنجم آوریل) به معتکفان داخل مسجد القبلی در مسجد الاقصی حمله و تلاش کردند معتکفان را از مسجد خارج کنند؛ در این حمله شمار زیادی از فلسطینیان مجروح و بازداشت شدند.

شب گذشته  و بامداد امروز نیز ارتش رژیم‌ صهیونیستی باریکه غزه را هدف حملات خود قرار داد.گروه‌های مقاومت فلسطینی هم  در اقدامی تلافی جویانه، شهرک های صهیونیست نشین اطراف باریکه غزه را هدف راکت قرار دادند.

به گزارش رادیو دری ، آیت الله صالحی مدرس رئیس شورای علمای شیعه افغانستان امروز( جمعه ) در سخنانی در جشن میلاد امام حسن مجتبی‌(علیه السلام) در کابل گفت: «جسارت رژیم صهیونیستی بر قبله نخست مسلمانان پذیرفتنی نیست و مسلمانان آن را به اشد عبارات محکوم می‌کنند».

آیت الله صالحی مدرس با اشاره به تحولات سرزمین‌های اشغالی و هجوم نیروهای اشغالگر ارتش صهیونیستی به مسجد الاقصی  گفت: نیاز است تا همه در روز جهانی قدس حمایت خود را از مردم مظلوم فلسطین اعلام کرده و علیه  اشغالگران شعار سر دهند.

سید عبدالله ذکی از علمای کابل نیز در سخنانی در این مراسم،  با اشاره به تحولات سرزمین‌های اشغالی، از روز جهانی قدس به عنوان روز وحدت و همبستگی مسلمانان یاد کرد و گفت: مسلمانان در دفاع از مردم مظلوم فلسطین و همچنین قبله‌ نخست مسلمانان که در اشغال اسرائیل با همکاری شیطان کبیر -آمریکا- قرار دارد، مکلف می‌باشند.

ذکی همچنین افزود ، عالمان دینی باید در خطبه‌های جمعه و دیگر مراسم از مظلومیت مردم فلسطین یاد کنند و مردم نیز با اشتراک در راهپیمایی روز جهانی قدس، تنفر و انزجار خود را علیه ظلم به نمایش می گذارند.

آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به ابتکار امام خمینی (ره) بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی ایران روز جهانی قدس نام‎گذاری شده ‏است.

بنا بر اعلام «رمضان شریف» رئیس ستاد انتفاضه و روز جهانی قدس، راهپیمایی روز جهانی قدس، امسال جمعه ۲۵ فروردین (۲۳ ماه رمضان/۱۳ آوریل  ۲۰۲۳) برگزار می‌شود.

درخواست علمای شیعه افغانستان درخصوص محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی

کلیدواژه