قوس 24, 1395 18:17 Asia/Kabul

حزب جنبش ملی افغانستان به رهبری جنرال عبدالرشید دوستم معاون اول ریاست جمهوری افغانستان به اظهارات اخیر احمد ایشچی واکنش نشان داده و گفته های وی را بی بنیاد و ناشی از توطئه دست های مخفی خواند .

به گزارش خبرنگار رادیو دری،بشیر احمد ته ینج که به نمایندگی از حزب جنبش ملی افغانستان در کابل و در نشستی خبری پیرامون جنجال های اخیر برخواسته از بازداشت احمد ایشچی توسط جنرال دوستم صحبت می کرد خاطر نشان ساخت که تعدادی از حلقات توطئه گر که تحت حمایت بیگانگان قرار دارند بر آنند تا چهره ی معاون اول ریاست جمهوری افغانستان را تخریب کنند . 

ته ینج ضمن تاکید بر این که اظهارات احمد ایشچی  غیر مسئولانه بوده است تاکید کرد که در این خصوص باید نهادهای عدلی و قضایی افغانستان با رعایت بی طرفی کامل و با تکیه بر قانون تصمیم گرفته و عمل کند . وی هم چنین ، اقدام احمد ایشچی مبنی بر وارد کردن اتهام به معاون اول ریاست جمهوری افغانستان را مورد نکوهش قرار داد و تا کید کرد که با وجود تمامی توطئه ها و دسیسه ها ، راه اندازی چنین سناریوهایی نمی تواند باعث تعلیق دوستم از سمت معاونت اول ریاست جمهوری افغانستان شود . 

گفتنی است که پس از بالاگرفتن جنجال ها بر سر این مساله ، ارگ ریاست جمهوری افغانستان با نشر خبرنامه ای اعلام کرد که ادعای احمد ایشچی علیه معاون اول ریاست جمهوری با جدیت بررسی می شود و مراجع عدلی و قضایی براساس آن اقدام خواهند کرد.

اما دفتر دوستم، معاون اول ریاست جمهوری در اعلامیه ای از نهادهای بین المللی خواست که در واکنش های خویش از عجله و پیش داوری بپرهیزند و هشدار داده  در زمانی که این ادعاها هنوز تحت بررسی قرار دارد، پیشداوری و موضعگیری ها، در حقیقت استقلال نهادها و مقامات حکومتی را زیر سئوال می برد.

جزئیات بیشتر این خبر در گزارش همکارمان محمدامین عالمی موجود است.

کلیدواژه