نیازمندی افغانستان به کمکهای فوری
(last modified 1402-01-23T04:50:56+00:00 )
حمل 23, 1402 09:20 Asia/Kabul
  • نیازمندی افغانستان به کمکهای فوری
    نیازمندی افغانستان به کمکهای فوری

برنامه جهانی غذا(WFP) با اذعان به اینکه با کمبود بودجه در افغانستان مواجه شده، اعلام کرد برای کمک رسانی به اینکشور تنها در ۶ ماه نخست امسال به ۸۰۰ میلیون دلار کمک فوری نیاز است.

براساس گزارش های بین المللی، بیشتر جمعیت حدود 40 میلیون نفری افغانستان با فقر و گرسنگی شدید روبرو هستند. سازمان ملل چندی پیش اعلام کرد نمیتوان چنین بحرانی را بدون بسیج کامل جامعه بین‌المللی مهار کرد. پس از تسلط طالبان و بلوکه شدن میلیاردها دلار از دارایی های مردم افغانستان نزد بانکهای آمریکایی، فقر و گرسنگی به‌گونه‌ی بی‌سابقه در افغانستان فراگیر شده است.

به گزارش رادیو دری، برنامه جهانی غذا (WFP) روز سه شنبه در بیانیه ای ،اعلام کرد: برای اجرای برنامه های کمک رسانی امسال در افغانستان، تاکنون‌ سازمان ملل مبلغ 249 میلیون دلار دریافت کرده است، اما این رقم تقریباً یک سوم مبلغ دریافتی در سال 2022 است.

سازمان ملل متحد پیش از این خاطرنشان کرده بود افغانستان با بزرگترین بحران بشری در جهان مواجه است اما کمترین بودجه را در سطح جهان دارد، این کشور برای سومین سال پی در پی با خشکسالی و برای دومین سال با کاهش فلج‌کننده اقتصادی دست‌و‌پنجه نرم می‌کند و همچنان از دهه‌ها درگیری و بلایای طبیعی رنج می‌برد.

بر اساس آمارهای منتشرشده توسط سازمان ملل، اکنون 20 میلیون نفر در افغانستان نمی‌دانند وعده بعدی غذایشان از کجا خواهد آمد و از این میان 6 میلیون نفر در یک‌قدمی قحطی قرار دارند.

کلیدواژه