حمل 23, 1402 11:58 Asia/Kabul
  • سفر نماینده ویژه آمریکا در امور افغانستان به قطر، امارات و ترکیه
    سفر نماینده ویژه آمریکا در امور افغانستان به قطر، امارات و ترکیه

وزارت خارجه آمریکا سه‌شنبه شب اعلام کرد که نماینده ویژه این کشور در امور افغانستان سفر خود به منطقه را آغاز کرده و قرار است به قطر، امارات متحده عربی و ترکیه سفر کند.

به گزارش رادیو دری، وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد، «توماس وست» نماینده ویژه آمریکا در امور افغانستان، سفر خود به قطر، امارات متحده عربی و ترکیه را از تاریخ ۱۱ تا ۱۸ آوریل (۲۲ تا ۲۹ حمل) آغاز کرده است.

وزارت امور خارجه آمریکا در بیانیه‌ای که در وب‌سایت این وزارتخانه منتشر شده، گفت که وست در دوحه با مقامات قطری و رهبران جامعه مدنی افغانستان دیدار خواهد کرد.

بر اساس این بیانیه، نماینده آمریکا در امارات متحده عربی با احزاب اماراتی و تجار افغان دیدار خواهد کرد.

وزارت خارجه آمریکا افزوده است، وست همچنین در استانبول با رهبران سیاسی افغانستان، خبرنگاران، کارشناسان مسائل بشردوستانه و فعالان حقوق بشری رایزنی خواهد کرد.

در این بیانیه آمده است که غرب در حال انجام فعالیت‌های آگاهی بخشانه در منطقه است، زیرا جامعه جهانی به دنبال راه حل‌هایی برای چالش‌های پیچیده در افغانستان است که با تصمیم‌های اخیر طالبان برای محدود کردن مشارکت زنان در عملیات‌های بشردوستانه و جلوگیری از همکاری آنها با سازمان ملل متحد تشدید شده است.

طالبان پس از تسلط بر افغانستان، درهای مدارس بالاتر از پایه ششم را نیز بر روی دختران بستند. آگاهان سیاسی معتقدند که طالبان آموزش و تحصیل دختران را همانند اجرای دستورات شریعت ابزار چانه زنی سیاسی با کشورهای غربی قرار داده‌اند تا امتیاز بیشتر بگیرند.

بحران افغانستان؛ هدف سفر توماس وست به ژاپن، هند و امارات

کلیدواژه