حمل 24, 1402 15:48 Asia/Kabul
  • امیرعبداللهیان: تحولات افغانستان، همکاری‌های ایران و پاکستان را ضرورت می‌بخشد
    امیرعبداللهیان: تحولات افغانستان، همکاری‌های ایران و پاکستان را ضرورت می‌بخشد

وزیر امور خارجه ایران در دیدار وزیر مشاور امور خارجه پاکستان تاکید کرد: اتفاقات افغانستان، ضرورت تقویت همکاری‌های ایران و پاکستان را افزایش داده است.

به گزارش رادیو دری، حسین امیرعبداللهیان در حاشیه نشست همسایگان افغانستان در سمرقند در دیدار " حنا ربانی "  وزیر مشاور امور خارجه پاکستان، بر ضرورت پیگیری و عملیاتی شدن توافقات قبلی دو کشور تاکید کرد و گفت: روابط دوستانه تهران و اسلام آباد در عرصه دو جانبه  رو به رشد است.

وزیر امور خارجه ایران با ابراز خرسندی از اینکه خط انتقال برق پولان به گوادر و همچنین بازارچه مرزی پیشین مند آماده بهره برداری است، اجرای این طرح ها را بیانگر ظرفیت‌های دو طرف برای همکاری‌های بیشتر دانست.

وزیر مشاور در امور خارجی  پاکستان نیز  در این دیدار، دیدگاه این کشور در زمینه همکاری‌های منطقه‌ای و از طریق همسایگان را تشریح کرد و آن را عاملی برای پیشرفت، توسعه و شکوفایی در کشورهای منطقه برشمرد.

 نشست چهارجانبه وزرای خارجه ایران، پاکستان، روسیه و چین درباره افغانستان با حضور حسین امیرعبداللهیان، سرگئی لاوروف و چین گانگ وزرای خارجه ایران، روسیه و چین و حنا ربانی وزیر مشاور در امور خارجی پاکستان برگزار شد.

برگزاری چهارمین نشست وزیران خارجه کشورهای همسایه افغانستان در سمرقند

بررسی گسترش تروریسم در افغانستان، محور نشست سمرقند

کلیدواژه