هشدار دوباره وزیر دفاع پاکستان به حکومت طالبان: تروریست ها را مهار کنید
(last modified 1402-01-24T12:10:34+00:00 )
حمل 24, 1402 16:40 Asia/Kabul
  • هشدار دوباره وزیر دفاع پاکستان به حکومت طالبان: تروریست ها را مهار کنید
    هشدار دوباره وزیر دفاع پاکستان به حکومت طالبان: تروریست ها را مهار کنید

وزیر دفاع پاکستان هشدار داد: اگر حکومت طالبان افغانستان فعالیت‌ تروریست‌ها را درخاک خود مهار نکند، به مواضع آنها حمله خواهیم کرد.

به گزارش رادیو دری، «خواجه آصف» افزود: مسوولان پاکستانی در ماه های اخیر در سفر به کابل بارها به حکومت افغانستان یادآور شدند که باید ضمن عمل به تعهدات امنیتی فرامرزی خود، مانع استفاده از خاک افغانستان برای طراحی و انجام حملات علیه پاکستان شوند.

آصف تاکید کرد: «اگر این کار انجام نشود، مجبوریم به برخی اقدامات متوسل شویم و قطعاً هر جا پناهگاه تروریستها در خاک افغانستان باشد به آنها ضربه بزنیم، زیرا این وضعیت را برای طولانی مدت تحمیل نخواهیم کرد.

وزیر دفاع پاکستان ابراز امیدواری کرد: تهدیدات امنیتی برای اسلام‌آباد به جایی نرسد که مجبور شویم کاری انجام دهیم که به مزاج همسایگان و برادران ما در کابل خوشایند نباشد.

وی همچنین از «عمران خان» نخست‌وزیر پیشین پاکستان و مقامات ارشد نظامی و اطلاعاتی دولت گذشته این کشور انتقاد کرد و گفت آنها به هزاران جنگجوی تحریک طالبان پاکستان برای ادامه مذاکرات فرصت دادند و این کار باعث سازماندهی مجدد تروریست‌ها شد.

پاکستان در ماههای اخیر شاهد حملات متعدد تحریک طالبان این کشور بوده است و بر اساس آمار موسسه مطالعات صلح پاکستان در سال 2022 میلادی 262 حمله تروریستی در این کشور اجرا شده است.

مقامات پاکستان پیش از این نیز به حکومت طالبان درباره فعالیت تحریک طالبان پاکستان هشدار داده بودند.

تاکید وزیر کشور پاکستان بر حمله به مواضع « تحریک طالبان » در خاک افغانستان

منیر اکرم: طالبان از فعالیت گروههای تروریستی در افغانستان جلوگیری کند

هشدار شهبار شریف درباره فعالیت طیفی از گروههای تروریستی در افغانستان

کلیدواژه