قوس 25, 1395 08:40 Asia/Kabul

به دنبال سفر از پیش اعلام نشده ی " اشتون کارتر " وزیر دفاع امریکا به کابل ، این بار " دمیر کریستیچویچ " معاون نخست‌وزیر و وزیر دفاع کرواسی، در رأس هیئتی به کابل آمد و با " عبدالله حبیبی " وزیر دفاع افغانستان دیدار و گفتگو کرد .

به گزارش خبرنگار رادیو دری، این مقام اروپایی و هیئت همراهش روز گذشته در بدو ورود به افغانستان توسط «دراژن سباستین» فرمانده گروه پنجم نیروهای کرواسی در مأموریت حمایت قاطع در کابل مورد استقبال قرار گرفت.

گفته می شود که در هیئت همراه وزیر دفاع کرواسی، «میرکو شوندوف» رئیس ستاد ارتش، «دانیل مارکیچ» رئیس آژانس اطلاعات امنیت و معاون وزیر دفاع کرواسی حضور دارند.

گفتنی است که وزیر دفاع کرواسی در دیدار با فرماندهان این کشور در افغانستان گفت که سال 2017 میلادی، سال سربازان و افسران این کشور است که تلاش‌های این وزارتخانه بیشتر بر بهبود کیفیت زندگی نیروهای نظامی متمرکز خواهد بود.

همچنین دمیر کریستیچویچ وزیر دفاع کرواسی با «عبدالله حبیبی» وزیر دفاع دولت وحدت ملی افغانستان نیز دیدار و پیرامون اهمیت همکاری جامعه بین‌الملل در زمینه ایجاد نهادهای افغان و برقراری صلح و امنیت در این کشور بحث و تبادل نظر کردند.

لازم به ذکر است که هم اکنون حدود شانزده هزار نظامی خارجی به شمول یکصد و پنچ نظامی کشور کرواسی با عنوانی موسوم به ماموریت حمایت قاطع در افغانستان حضور دارند .

جزئیات بیشتر این خبر در گزارش همکارمان محمد امین عالمی موجود است.

کلیدواژه