حمل 27, 1402 08:12 Asia/Kabul
  • رایزنی وزیر خارجه پاکستان با سرپرست وزارت خارجه طالبان
    رایزنی وزیر خارجه پاکستان با سرپرست وزارت خارجه طالبان

وزیر امور خارجه پاکستان در گفتگوی تلفنی با وزیر خارجه حکومت طالبان، بر تعهد اسلام‌آباد برای تعامل با افغانستان تاکید کرد.

گفت‌وگوی «بلاول بوتو زرداری» با «امیر خان متقی» وزرای خارجه پاکستان و حکومت طالبان در حالی انجام می‌شود که چهارمین نشست وزیران خارجه کشورهای همسایه افغانستان در روزهای پنجشنبه و جمعه در سمرقند برگزار شد؛ جایی که «حنا ربانی» وزیر مشاور امور خارجه پاکستان در غیاب زرداری در این نشست حضور یافت.

به گزارش رادیو دری، دفتر سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان در بیانیه‌ای اعلام کرد: بلاول زرداری و وزیر خارجه حکومت طالبان در مورد طیف وسیعی از موضوعات مورد علاقه دوجانبه گفت‌وگو کردند.

وزیر خارجه پاکستان بر تعهد این کشور به یک افغانستان باثبات، صلح آمیز و توسعه یافته تاکید کرد.

ربانی، وزیر مشاور در امور خارجه پاکستان در سمرقند با وزرای خارجه کشورهای شرکت‌ کننده در نشست افتتاحیه از جمله «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران دیدار کرد اما گزارشی درخصوص هرگونه نشست وی با سرپرست وزارت خارجه حکومت طالبان منتشر نشد.

تماس میان روسای دستگاه دیپلماسی اسلام‌آباد و کابل درحالی صورت می‌گیرد که تشدید تنش‌های مرزی از جمله معضل تروریسم روابط دوجانبه پاکستان و افغانستان را تحت تاثیر قرار داده است.

تاکید پاکستان بر لزوم گسترش روابط دوجانبه با افغانستان

کلیدواژه