حمل 27, 1402 11:17 Asia/Kabul

باشندگان چندین قریه در ولسوالی خواجه بهاءالدین تخار با استفاده از هزینه شخصی شأن یک جاده مهم این ولسوالی را که همه ساله از مردم قربانی می‌گرفت ترمیم و جغل فرش کردند.

به گزارش عبدالسمیع خاوری خبرنگار رادیو دری، این جاده که ولسوالی رستاق را مستقیم به ولسوالی خواجه بهاءالدین وصل می‌کند راه عبور و مرور نزدیک به چهل هزار خانواده می‌باشد اما به دلیل تخریبات بیش از حد، همه ساله در فصل زمستان از مردم چندین ولسوالی ماوراء کوکچه تخار قربانی می‌گرفت و طبق آمارهای ثبت شده در دو سال پسین نزدیک به ۳۰ نفر در این جاده به دلیل واژگون شدن خودروی شأن جان باخته اند.

مولوی نورالله یکی از عالمان دین در ماوراء کوکچه تخار می‌گوید، این جاده همه ساله از مردم قربانی می‌گیرد و سالیان زیادی برای ساخت آن تلاش کردند اما حکومت‌ها توجه‌ای نکردند. وی گفت: اکنون کار ساخت آن توسط مردم محل آغاز شده است.

برخی از بزرگان ولسوالی خواجه بهاءالدین می‌گویند، هزینه ساخت این جاده توسط مردم جمع‌آوری‌شده است اما رقم بدست آماده برای ساخت کامل این جاده کافی نمی‌باشد و از حکومت می‌خواهند که در کنار باشندگان این ولسوالی برای ساخت مکمل این جاده سهم بگیرند.

آغاز کار جاده سازی در ولسوالی بنگی ـ اشکمش ولایت تخار

کلیدواژه