حمل 27, 1402 15:47 Asia/Kabul

شورای علمای شیعه ولایت هرات از روز جهانی قدس با حضور اقشار مختلف مردم اعم از عالمان دین، فرهنگیان، طلاب حوزه های علمیه و دانشجویان گرامیداشت به عمل آورد.

به گزارش فیض احمد محمدی خبرنگار رادیو دری، در مراسم گرامی داشت از روز جهانی قدس که در مسجد کاظمیه شهر هرات برگزار شد ،سخنرانان گفتند که روز قدس روز امید و وحدت است و ما باید از همه نمادهایی که باعث وحدت مسلمانان و آزادی خواهان دنیا میشود، استقبال و از آن تجلیل کنیم. آنان افزودند که قدس متعلق به یک کشور، مملکت، مردم و گروه مشخصی نبوده بلکه مربوط به همه ی مسلمانان می باشد.

حجت الاسلام و المسلمین محمد اسماعیل احمدی، رئیس شورای علمای شیعه ولایت هرات در این مراسم راجع به روز قدس و تجلیل از این روز گفت: وجود مقدس حضرت امام خمینی (ره)، کلام و فعل ایشان حکیمانه بود و نام گذاری جمعه آخر ماه مبارک رمضان به نام قدس از افعال حکیمانه آن مرد بزرگ و الهی بود.

وی افزود: بعد از نزدیک به چهار دهه، در حال حاضر نیز انسان احساس می کند که مسئله قدس و فلسطین چقدر مهم و با ارزش است که حتی در شرایط امروزی نیز دنیای اسلام به آن نیاز دارد.

رئیس شورای علمای شیعه هرات در ادامه با بیان اینکه در جوامع امروزی بخصوص افغانستان، مردم به شدت به امید آفرینی نیاز دارند تاکید کرد که نه تنها علما بلکه تمامی نخبگان جامعه وظیفه دارند که برای نسل جوان امید بدهند و تلاش کنند تا جامعه جوانان ما جامعه ای پر نشاط باشد.

حجت الاسلام احمدی تصریح نمود: امام خمینی (ره) با نام گذاری روز قدس که مختص به یک روز نیست، خواست تا امید را به جامعه فلسطین و دنیای اسلام تزریق کند. 

این عالم برجسته دینی در ولایت هرات خاطرنشان کرد: باید از روز قدس هر چه پر رنگ تر و گسترده تر در کشور تجلیل میشد.وی همچنین افزود: امروزه در کل دنیا مردم به حمایت از مردم مظلوم فلسطین برخواسته اند و اگر امکاناتی فراهم شود، حتی جان خود را هم فدای قدس شریف می کنند.

 محمد مطهری، رئیس شورای علمای شیعه شهرک المهدی جبرئیل هرات نیز با اشاره به اهمیت وحدت عملی در کشور، گفت: باید نخبگان جامعه بخصوص عالمان دین در تطبیق وحدت عملی در جامعه پیشگام باشند.

وی افزود: در شرایطی که شورای علما مرجع رسیدگی به مشکلات مردم می باشد، می طلبد تا در کنار سایر اقشار جامعه و مسئولین حکومتی به مولفه های وحدت توجه بیشتری کنیم. 

گفتنی است که همه ساله با فرا رسیدن روز جهانی قدس، مردم ولایت هرات با برگزاری محافل گوناگون از این روز مهم تجلیل می نمایند.

تجلیل از روز جهانی قدس در هرات

کلیدواژه