حمل 28, 1402 07:55 Asia/Kabul
  • اعتراض زنان افغان به عملکرد نماینده آمریکا برای افغانستان
    اعتراض زنان افغان به عملکرد نماینده آمریکا برای افغانستان

زنان افغان به حضور نماینده آمریکا در نشست افغانستان در دوحه بدون مشارکت نمایندگان واقعی این کشوراعتراض کرد.

توماس وست نماینده ویژه آمریکا برای افغانستان پنجشنبه پیش در دوحه با گروهی از فعالان افغان موسوم به «مجمع فکر آینده افغانستان» متشکل از اعضای حکومت پیشین افغانستان، برخی فعالان حقوق زن، فعالان مدنی و بزرگان قبایل دیدار کرد. اما این دیدار انتقاد زنان معترض افغان را به دنبال داشت.

به گزارش رادیو دری، جنبش اعتراضی زنان افغانستان در واکنش به دیدار نماینده آمریکا در دوحه، این نشست را ادامه طرح صلح شکست خورده واشنگتن و نامشروع خواند.

زنان افغان که پس از محدودیت های وضع شده از سوی طالبان برای تحصیل و کار برای این قشر از جامعه در تشکلی به نام «جنبش زنان معترض افغانستان» به مخالفت با دولت موقت این گروه پرداخته اند، با انتشار بیانیه ای تصریح کردند، "نشست‌هایی که بدون نمایندگان قربانیان اقدامات طالبان، زنان معترض و اشتراک‌ معنا‌دار اقوام و گروه‌های به حاشیه ‌رانده شده برگزار شود، مشروعیت ندارد.

در این بیانیه آمده است، از نظر ما نشست‌های از این قبیل که واقعیت‌های دردناک مردم افغانستان را انکار می‌کند و عاری از حضور گروه‌های مختلف مردم افغانستان است، فقط به تطهیر طالبان منجر شده و در راستای برنامه صلح شکست خورده آمریکا با طالبان برگزار می شوند.

زنان معترض افغان در بخش دیگری از بیانیه خود با اشاره به به گرسنگی، فقر و بدبختی مردم افغانستان، طالبان را عامل این مشکلات معرفی کردند.

این بیانیه برگزاری نشست هایی همچون نشست دوحه با حضور توماس وست نماینده آمریکا را مصداق بی عدالتی توصیف کردند.

گفتنی است، طالبان در برابر فشارهای بین المللی بارها وعده بازگشایی مدارس و دانشگاه ها به روی دختران افغان را داده است. اما فعالان مدنی و زنان افغان این وعده ها را باور ندارند.

افغانستان؛ محور گفتگوی آمریکا با متحدانش در دوحه

کلیدواژه