حمل 28, 1402 09:05 Asia/Kabul
  • طالبان: از خاک افغانستان هیچ تهدیدی متوجه روسیه و آسیای مرکزی نیست
    طالبان: از خاک افغانستان هیچ تهدیدی متوجه روسیه و آسیای مرکزی نیست

حکومت طالبان در دیدار با هیات روسی این اطمینان را داد که از خاک افغانستان برای روسیه و کشورهای آسیای مرکزی هیچ تهدیدی وجود نخواهد داشت.

به گزارش رادیو دری، "ماگومدبشیر آلبوگاچیف" یکی از اعضای هیات بنیاد روسیه برای فرهنگ، علوم و معارف اسلامی گفت در دیدار با یکی از مقام های ارشد طالبان اطمینان دریافت کرده است که این دولت اجازه نخواهد داد از خاک افغانستان علیه روسیه استفاده شود.

وی در ادامه افزود: هیات ما در کابل روز یکشنبه با مولوی عبدالکبیر معاون سیاسی رئیس حکومت طالبان در امور سیاسی دیدار کرد. او از ما خواست که به رهبری روسیه بگوییم که حکومت طالبان اجازه نخواهد داد از خاک خود علیه روسیه یا کشورهای آسیای مرکزی استفاده شود.

به گفته آلبوگاچیف، معاون سیاسی رئیس حکومت طالبان تاکید کرد که افغانستان بسیار علاقه مند به ایجاد روابط تجاری و اقتصادی همه جانبه با روسیه است، موضوعی که در حال حاضر به دلیل نبود مسیر لجستیکی مشخص پیچیده شده است.

پیش از این سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در اوایل هفته جاری در چهارمین نشست وزرای خارجه کشورهای همسایه افغانستان در شهر سمرقند ازبکستان شرکت کرد و مقامات در مورد وضعیت افغانستان و راه‌های توسعه رویکرد مشترک منطقه‌ای برای بهبود آن گفت‌وگو کردند.

لاوروف در کنفرانس مطبوعاتی پس از این نشست گفت که عملاً همه کشورهای شرکت کننده بر لزوم حفظ و توسعه تماس ها با حکومت طالبان توافق کردند.

مجاهد: از خاک افغانستان علیه هیچ کشوری استفاده نخواهد شد

کلیدواژه