حمل 29, 1402 15:47 Asia/Kabul
  • تسهیلات جدید ایران برای اقامت اتباع غیرمجاز افغانستانی
    تسهیلات جدید ایران برای اقامت اتباع غیرمجاز افغانستانی

ایران برای حل مشکل اقامت مهاجران غیرمجاز افغانستانی، تسهیلات جدیدی را برقرار کرده است.

به گزارش رادیو دری؛ بر اساس این تصمیم، آن دسته از اتباع و مهاجران افغانستانی غیرمجاز در این کشور که که پس از تحولات اخیر افغانستان با پاسپورت و ویزای معتبر وارد ایران شده، اما اعتبار ویزای آنان پایان یافته و حضور آنان در ایران غیرقانونی است، می توانند با پرداخت جریمه مشکل اقامت خود را حل کنند.

بر اساس دستور تازه‌ پلیس مهاجرت و گذرنامه جمهوری اسلامی ایران به دفاتر خدمات اتباع خارجی(دفاتر کفالت)، این دفاتر از روز دوشنبه 4 ثور/ اردیبهشت مشکل اتباع افغانستانی را که با پاسپورت و ویزای معتبر وارد ایران شده و به هر دلیلی نتوانسته اند ویزای خود را تمدید کنند، حل خواهند کرد.

طبق این دستور جدید، برای هر سال انقضای تاریخ ویزا، فقط مبلغ 400 هزار تومان (هر سه ماه 100 هزار تومان) جریمه دریافت می‌شود.

با پرداخت این جریمه، دارندگان پاسپورت و ویزای (تاریخ گذشته) مجوز سه ماه اقامت در ایران دریافت می کنند و می توانند در این مدت از ایران خارج شوند.

از سوی دیگر، کسانی که می خواهند اقامت‌شان در ایران ادامه یابد، باید با شرکت در طرح سرشماری اشتغال اتباع خارجی، برگه آن را دریافت کنند.

 پیش از این جریمه هر روز حضور غیرقانونی در ایران برای دارندگان پاسپورت و ویزای این کشور 200 هزار تومان بود که در مدت یک سال به ده ها میلیون تومان می رسید، اما با تصمیم جدید ابلاغی، فقط 400 هزار تومان برای گذشت هر سال از تاریخ انقضای ویزا به عنوان جریمه دریافت می شود.

قابل توجه اتباع افغانستانی فاقد مدرک شرکت کننده در طرح سرشماری

وزیر کشور ایران: خدمات بانکی به اتباع ثبت‌ نام شده در طرح سرشماری ارائه می‌شود

کلیدواژه