حمل 31, 1402 08:28 Asia/Kabul
  • نگرانی شهروندان افغانستان از افزایش قیمت‌ها
    نگرانی شهروندان افغانستان از افزایش قیمت‌ها

شهروندان ولایت قندهار در جنوب افغانستان با شکایت از افزایش قیمت ها می گویند، به دلیل فقر و بیکاری، توان خرید مایحتاج در آستانه عید سعید فطر را ندارند.

عید سعید فطر یکی از اعیاد بزرگ اسلامی است. در این عید، بیشتر مردم افغانستان با پوشیدن لباس نو و آماده کرده غذاهای رنگانگ و میوه از میهمانان پذیرایی می کنند. در سه روز ایام عید فطر، مردم به دیدن اقوام و دوستان خود رفته و عید را به هم تبریک می گویند.

به گزارش رادیو دری، شماری از شهروندان و فروشندگان ساکن ولایت قندهار در گفتگوهای جداگانه با خبرنگار خبرگزاری آوا گفتند: اکثریت مردم به دلیل فقر و بیکاری توان خرید مایحتاج عید را ندارند.

نثار احمد، یکی از فروشندگان خشکبار گفت: در پنج سال گذشته هیچگاه تا این حد بدون مشتری نبوده و ریشه آن مشکلات اقتصادی و افزایش بهای مواد خوراکی است.

نظرالدین محمدی، شهروند قندهاری نیز گفت: امسال شهروندان نمی توانند مانند سال های گذشته سفره عید را پهن کنند؛ چون از مشکلات اقتصادی و بیکاری رنج می برند. وی افزود: با افزایش بیکاری و افزایش بهای مواد خوراکی، شهروندان نسبت به سال گذشته کمتر خرید می کنند.

زلمی، یکی از جوانان ساکن قندهار هم می گوید: ماهها است که بیکار هستم و پول کافی برای خرید مایحتاج عید را ندارم و نمی توانم سفره عید را مانند گذشته پهن کنم.

وی از مسئولین خواست تا افزایش قیمت مواد غذایی را مهار کنند تا مردم بتوانند مایحتاج لازم ایام عیدی را خریداری کنند.

اعتراض شهروندان افغانستان به افزایش قیمت مواد غذایی

کلیدواژه