ثور 03, 1402 12:38 Asia/Kabul
  • اطمینان از تامین امنیت سفارت‌خانه‌ها از سوی طالبان
    اطمینان از تامین امنیت سفارت‌خانه‌ها از سوی طالبان

سخنگوی هیات حاکمه افغانستان با تضمین تأمین امنیت سفارتخانه‌ها در افغانستان گفت: زمینه بازگشت دیپلمات‌های عربستان کاملاً مهیاست.

به گزارش رادیو دری، «ذبیح‌الله مجاهد» سخنگوی طالبان با اظهار اینکه امنیت در سراسر کشور تأمین شده است، افزود: دیپلمات‌های کشورها، مانند عربستان، می‌توانند بدون هراس فعالیت دیپلماتیک خود را در کابل از سر بگیرند.

مجاهد افزود: پیام ما به عربستان سعودی این ‌است که امنیت کلی تامین است. ملاحظات نداشته باشند. نیروهای ما تمام تلاش خود را برای تأمین مراکز دیپلماتیک می‌کنند.

وی ادامه داد: ما زمینه بهتر را مساعد ساختیم. در اینجا امنیت و ثبات برای سفارتخانه‌ها فوق‌العاده است و زمینه مساعد است و ما خواهان این هستیم که هیچ‌کس ترس و هراس نداشته باشد. سفارت‌های خود را مثل سابق فعال کنند و به فعالیت کنسولی خود همچنان ادامه بدهند و خدمات ارائه دهند.

دیپلمات‌های سعودی بهمن ماه سال گذشته به دلیل هشدارها درباره افزایش خطر حملات در کابل از طریق هوایی افغانستان را ترک کرده و به پاکستان نقل مکان کردند.

پیش از این مجاهد گفته بود خروج دیپلمات‌های سعودی موقتی بوده و به دلایل امنیتی نیست، بلکه آنها برای یک دوره آموزشی از افغانستان خارج شده‌اند و به این کشور بازمی‌گردند.

بازگشت دیپلمات پاکستانی به کابل

کلیدواژه