ثور 03, 1402 15:21 Asia/Kabul
  • اسناد پنتاگون: افغانستان به صحنه هماهنگی داعش تبدیل شده است
    اسناد پنتاگون: افغانستان به صحنه هماهنگی داعش تبدیل شده است

روزنامه واشنگتن پست به نقل از اسناد فاش‌شده امریکا گزارش داده که افغانستان بار دیگر به مرکز تروریزم و هماهنگی داعش تبدیل شده‌است.

به گزارش رادیو دری، بر بنیاد این اسناد، ارزیابی سری پنتاگون نشان می‌دهد که گروه داعش قصد دارد با استفاده از خاک افغانستان، حملاتی را در اروپا و آسیا برنامه‌ریزی کند.

بر بنیاد گزارش، اسناد محرمانه پنتاگون نشان می‌دهد که داعش علاوه بر هدف قرار دادن کلیساها و مراکز تجارتی، پارسال قصد داشت مسابقات جام جهانی فوتبال در قطر را مورد حمله قرار دهد.

اسناد افزوده که ارزیابی مقامات در پنتاگون حاکی است که داعش در ماه دسمبر سال گذشته 9 حمله را برنامه ریزی می‌کرد درحالی‌که تعداد برنامه‌ریزی‌ها برای حملات در ماه فبروری امسال به 15 مورد رسید.

در یکی از این اسناد محرمانه که نشان وزارت دفاع و چندین نهاد امنیتی دیگر را دارد آمده است: "داعش در حال توسعه یک مدل کم‌مصرف برای عملیات‌های بیرونی است که بر منابع بیرون از افغانستان متکی است."

مقامات امریکایی از اظهارنظر در مورد اسناد فاش‌شده پنتاگون خودداری کرده‌اند.اما؛ آدرین واتسن سخنگوی شورای امنیت ملی این کشور در بیانیه‌ای گفت که ایالات متحده "توانایی حذف تروریست‌ها را بدون حضور دایمی نیروهای نظامی در ساحه دارد."

مقام طالبان: هیچ گروه تروریستی به غیر از داعش در افغانستان فعالیت ندارد

کلیدواژه