ثور 03, 1402 17:10 Asia/Kabul
  • اخراج بیش از 28 هزار پناهجوی افغان از ترکیه
    اخراج بیش از 28 هزار پناهجوی افغان از ترکیه

انجمن حمایت از پناهندگان افغانستانی در ترکیه در گزارشی از اخراج حدود 29 هزار پناهجو از ترکیه خبر داد .

به گزارش رادیو دری ، علی حکمت، مسئول انجمن حمایت از پناهندگان افغانستانی در ترکیه اعلام کرد: این کشور از اول ژانویه تا هفته نخست آوریل، حدود 29 هزار پناهجو را اخراج کرده که از این میان هشت هزار و 780 نفر اتباع افغانستان و یک هزار و 581 نفر نیز اتباع پاکستان بودند.

حکمت افزود: بیش از 18 هزار پناهجو که توسط مرزبانان ترکیه بازداشت شده بودند هم اکنون آماده اخراج هستند که از میان بازداشت شدگان بیش از پنج هزارنفر اتباع افغانستان هستند.

به گفته مسئول انجمن حمایت از پناهندگان افغانستانی در ترکیه، پیش از این اخراج پناهجویان به طور موقت متوقف شده بود، اما این روند از سرگرفته شده و با نزدیک شدن انتخابات آتی در ترکیه، تشدید نیز شده است.

درهمین ارتباط، دیدبان حقوق بشر هم اعلام کرد، ترکیه درخواست حفاظت بین المللی پناهجویان را بررسی نمیکند و یا توجه اندک به آن دارد. براساس آمارها، دولت ترکیه هر هفته بین 400 تا هزار پناهجوی افغانستانی را از این کشور اخراج میکند.

خبر دیگر اینکه سلیمان سویلو، وزیر کشور ترکیه هم با اشاره به کشته شدن بیش از 50 هزار نفر در اثر زمین لرزه های ویرانگر ماه فوریه در جنوب شرق این کشور، گفت: بیش از هفت هزار مهاجر در این زمین لرزه جان باخته اند که ممکن است بیشتر نیز شود.

ادامه اخراج پناهجویان افغان از ترکیه

کلیدواژه