ثور 05, 1402 08:00 Asia/Kabul
  • اجلاس سه جانبه مراکز علمی در افغانستان برگزار شد
    اجلاس سه جانبه مراکز علمی در افغانستان برگزار شد

برای اولین بار، اجلاس مشترک جامعةالمصطفی العالمیه، شورای علمای شیعه و شورای مدیریت حوزه‌های علمیه افغانستان، به ابتکار نمایندگی جامعةالمصطفی برگزار شد.

به گزارش رادیو دری، نشست سه جانبه جامعةالمصطفی، شورای علمای شیعه و شورای مدیریت حوزه‌های علمیه افغانستان با هدف تبادل نظر و توسعه همکاری‌های مشترک در عرصه‌های علمی دیروز در نمایندگی دانشگاه بین‌المللی جامعه المصطفی در کابل برگزار شد.

آیت‌الله محمدهاشم صالحی مدرس، رئیس شورای علمای شیعه و حجج اسلام فلاح‌نژاد، نماینده دفتر مقام معظم رهبری در افغانستان، غفاری، رئیس کمسیون تقریب مذاهب اسلامی شورای علما، اکبری،معاونت شورای علما و جمعی دیگر از شخصیت‌های دینی و مذهبی افغانستان در سخنان‌شان با اشاره به گذشته تاریخی، علمی و تمدنی همچنین جایگاه علم و اندیشه کشور افغانستان نکاتی را مطرح و بر گسترش همکاری‌های مشترک تأکید کردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعبدالحمید ثابت رئیس نمایندگی جامعةالمصطفی در ابتدای این نشست ضمن تشکر از حضور علما و شخصیت‌های تلاشگر و خدمتگزار در علم و دین به این اجلاس مشترک، با تبیین بخشی از برنامه‌ها و فعالیت‌های انجام شده در سال نهضت علمی بر ادامه آن‌ها در سال جاری که سال گسترش علمی و ارتقای معنوی نامگذاری شده، تأکید کرد.

وی خواستار همکاری‌های بیشتر این سه نهاد در عرصه‌های خدمت به حوزات علمیه افغانستان شد.

برگزاری مراسم اختتامیه جشنواره قرآنی المصطفی در کابل

کلیدواژه