ثور 05, 1402 12:57 Asia/Kabul
  • کمک ۴۰۰ میلیون دلاری بانک توسعه آسیایی به افغانستان
    کمک ۴۰۰ میلیون دلاری بانک توسعه آسیایی به افغانستان

بانک توسعه آسیایی اعلام کرد که در سال ۲۰۲۲ میلادی، ۴۰۵ میلیون دلار از طریق برنامه‌های سازمان ملل متحد برای تامین خوراک و ارائه خدمات بهداشتی و آموزشی ضروری، به مردم افغانستان کمک کرده است.

به گزارش رادیو دری ،در این گزارش آمده است که این کمک‌ها از طریق برنامه‌های سازمان ملل در این کشور به مصرف رسیده‌اند.

یافته‌های گزارش بانک توسعه آسیایی نشان می‌دهند که افغانستان و پاکستان به شدت در سال ۲۰۲۲ میلادی تحت تاثیر افزایش بهای خواربار و انرژی قرار گرفته‌اند و بحران در این دو کشور با جنگ روسیه و اوکراین، شدت یافته است.

در گزارش آمده است: «افغانستان، کشوری است که در آستانه فقر جهانی قرار دارد، بانک توسعه آسیایی در سال ۲۰۲۲ میلادی، ۴۰۵ میلیون دلار از طریق برنامه‌های سازمان ملل متحد برای تامین خوراک و ارائه خدمات بهداشتی و آموزشی ضروری به مردم افغانستان کمک کرده است.»

یافته‌های این گزارش همچنان نشان می‌دهند که خشک‌سالی و سیلاب‌ها مصونیت غذایی را در افغانستان با مشکل روبه‌رو کرده  و سبب افزایش بهای خواربار شده است.

بر اساس آمارهای بانک توسعه آسیایی در سال ۲۰۲۲ میلادی، سه دهم از هفت میلیارد دلار از برنامه افزایش امنیت غذایی در آسیا و اقیانوس آرام، به افغانستان، پاکستان و سریلانکا تعلق گرفته است.این در حالی است که بر اساس آمارهای وزارت اقتصاد طالبان، بانک توسعه آسیایی یکی از تامین کنندگان مهم پروژه‌های زیربنایی در دو دهه گذشته بوده است.

کمک بانک توسعه آسیایی به افغانستان

کلیدواژه