ثور 06, 1402 18:23 Asia/Kabul
  • زاخارووا: آمریکا عامدانه سلاح‌هایش را در افغانستان رها کرد
    زاخارووا: آمریکا عامدانه سلاح‌هایش را در افغانستان رها کرد

روسیه، آمریکا را متهم کرد که تجهیزات نظامی خود را عامدانه در افغانستان رها کرده است تا به بی ثباتی در این کشور دامن بزند.

به گزارش رادیو دری، سخنگوی وزارت خارجه روسیه با ابراز نگرانی درباره سوءاستفاده احتمالی از سلاح‌های به جامانده از آمریکا در افغانستان گفت: سلاح‌های باقی مانده آمریکایی اگر به دست تروریست‌های‌ شبه نظامی در افغانستان بیفتد، به بی‌ثباتی این کشور و کشورهای اطراف آن کمک خواهد کرد.

ماریا زاخارووا، بحران امنیتی کنونی در افغانستان و پاکستان را مصداق بارز رفتار بی‌ملاحظه غرب به ویژه ناتو در قبال جنوب آسیا دانست.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه با اشاره به دست یافتن شبه نظامیان پاکستانی به سلاح های آمریکایی افزود: امکان دارد به زودی این تسلیحات از مناطق جنگ‌زده در منطقه سر در آورد.

زاخارووا گفت: این وضعیت به وضوح نشان می‌دهد که [غرب] می‌خواهد از منابع گروه‌های تروریستی برای برهم زدن اوضاع منطقه و تامین منافع خودخواهانه خود استفاده کند.

مقامات پاکستانی مکرر گفته اند که شبه نظامیان تحریک طالبان پاکستان و دیگر گروه‌های مسلح فعال در این کشور از سلاح‌های به جا مانده آمریکایی و غربی در افغانستان استفاده می‌کنند.

به گفته آنها، بعضی از سلاح‌های شورشیان از تسلیحاتی است که نیروهای پاکستانی استفاده می‌کنند، مدرن تر است.

آمریکا پس از خروج از افغانستان مقدار زیادی از تجهیزات نظامی خود را از این کشور منتقل نکرد.

زاخارووا: آمریکا افغانستان را سیاه چاله فساد کرده است

ترامپ: تجهیزات نظامی آمریکایی مانده در افغانستان ۸۵ میلیارد دلار ارزش داشت

 

کلیدواژه