ثور 09, 1402 09:15 Asia/Kabul

استفان دوجاریک سخنگوی سازمان ملل اعلام کرد که آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل از طالبان برای شرکت در نشست دوحه دعوت نکرده است و به رسمیت شناختن آنها نیز در این اجلاس مطرح نیست.

به گزارش زهرا سلطانی خبرنگار رادیو دری، استفان دوجاریک سخنگوی سازمان ملل روز جمعه به وقت محلی در جمع خبرنگاران از قطعنامه روز گذشته شورای امنیت در حمایت از زنان افغانستان استقبال کرد و آن را خبر بسیار خوبی دانست و گفت که هدف اجلاس دوحه با موضوع افغانستان بررسی یک راه و رویکرد مشترک در خصوص افغانستان به خصوص مساله زنان و دختران و مبارزه با تروریسم و قاچاق مواد مخدر است.

 سخنگوی سازمان ملل  تصریح کرد: به رسمیت شناختن طالبان بر روی میز قرار ندارد.

 دوجاریک همچنین در پاسخ به اینکه آیا دولت طالبان به اجلاس دوحه دعوت شده است؟ گفت که دبیر کل سازمان ملل از مقامات طالبان برای شرکت در اجلاس دوحه دعوت نکرده است.

دوجاریک پیش از این، در خصوص موضوع به رسمیت شناختن طالبان به خبرنگاران گفت: این موضوع برعهده کشورهای عضو سازمان ملل است.

آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد نشستی پیرامون افغانستان با حضور نمایندگان ویژه کشورهای مختلف در روزهای اول و دوم ماه می (۱۱ و ۱۲ ثور) در دوحه قطر تشکیل خواهد داد.

بر اساس اعلام سازمان ملل، هدف از نشست دوحه، «تقویت مجدد تعامل بین‌المللی حول اهداف مشترک جهت دستیابی به مسیر پایدار رو به جلو در مورد وضعیت افغانستان» است.

گزینه به رسمیت شناختن طالبان روی میز نیست

کلیدواژه