ثور 09, 1402 10:35 Asia/Kabul

همزمان با انتشار گزارش‌های نهادهای بین المللی مبنی بر افزایش فقر و مشکلات فراوان اقتصادی مردم افغانستان ، شهروندان هرات نیز این وضعیت را قابل تحمل ندانسته از مسئولان حکومتی و نهادهای کمک رسان جهانی خواستار توجه بیشتر به این مشکلات شدند.

به گزارش فیض احمد محمدی خبرنگار رادیو دری، شماری از این شهروندان می گویند: در این حوزه از کشور هزاران تن از افرادی زندگی می کنند که حتی نانی برای خوردن ندارند و اعضای خانواده‌هایشان به امراض گوناگونی از جمله سوء تغذیه مبتلا شدند.

آنان می گویند: رسیدگی به وضعیت نابسامان بشری در افغانستان باید اولویت حکومت باشد و در کنار آن تاجران و افراد خیر نیز مسئولیت دارند در همه ماه های سال کمک های بشری شان را به مردم برسانند.

در همین حال تعدادی از شهروندان هرات کمک و همیاری در چنین شرایطی را مسئولیت همه افراد جامعه دانسته هشدار دادند که اگر به افراد نیازمند و فقیر جامعه کمک و توجه صورت نگیرد، فاجعه بشری در راه است.

شماری از تاجران و سرمایه داران هرات نیز خود را مکلف می دانند تا با اهدای کمک های بشردوستانه برای مردم بی بضاعت شهرشان ادای دین نمایند.

مولوی نعیم الحق حقانی رئیس فرهنگ هرات خاطرنشان کرد: اداره محلی این ولایت نیز در تلاش است تا هماهنگی های بیشتری را در بین موسسات کمک رسان بین المللی و اداره های ملی بوجود آورد تا کمک ها به گونه درست در بین افراد نیازمند توزیع شود.

فقر و تنگدستی؛ عامل افزایش کودکان مبتلا به سوء تغذیه در افغانستان

 

کلیدواژه