ثور 11, 1402 12:18 Asia/Kabul
  • کاظمی قمی: اجلاس دوحه باید تلاشی در مسیر پایان‌بخشی به مشکلات افغانستان باشد
    کاظمی قمی: اجلاس دوحه باید تلاشی در مسیر پایان‌بخشی به مشکلات افغانستان باشد

سفیر و نماینده ویژه رییس‌جمهوری اسلامی ایران در امور افغانستان با اشاره به برگزاری نشست دوحه درباره مسائل این کشور تصریح کرد، این اجلاس باید تلاشی در مسیر پایان بخشی به مشکلات مردم افغانستان باشد.

به گزارش رادیو دری، حسن کاظمی قمی سفیر و نماینده ویژه رییس‌جمهوری اسلامی ایران در امور افغانستان گفت: موضع جمهوری اسلامی ایران در نشست دوحه مستقل و مبتنی بر درک عمیق واقعیات و الزاماتی است که منافع مردم و حکومت افغانستان توامان در آن مستتر است.

کاظمی قمی با بیان این که ایران به نحوه اجرای رویکردهای یکجانبه از سوی دولت های بزرگ و سازمان های جهانی درمورد افغانستان سخت و صریح انتقاد دارد، خاطرنشان کرد، نگاه به مسائل انسانی از سوی سازمان ملل نباید جنسیت زده شود.

سفیر و نماینده ویژه رییس‌جمهوری اسلامی ایران در امور افغانستان با بیان این که مشکلات امروز این کشور مانند تروریسم، بحران اقتصادی، مواد مخدر میراث ۲۰ سال اشغالگری آمریکا است، تأکید کرد که اجلاس دوحه می‌بایست تلاشی در مسیر پایان بخشی به مشکلات مردم افغانستان باشد.

نشستی درباره افغانستان امروز (دوشنبه) به میزبانی سازمان ملل‌متحد با حضور نمایندگان ویژه ۲۵ کشور جهان در دوحه پایتخت قطر آغاز می شود.

نشست دوحه درباره افغانستان با حضور نمایندگان ویژه ۲۵ کشور جهان آغاز می شود

کلیدواژه