ثور 11, 1402 14:54 Asia/Kabul
  • آغاز نشست های دبیرکل سازمان ملل با موضوع افغانستان در دوحه
    آغاز نشست های دبیرکل سازمان ملل با موضوع افغانستان در دوحه

نشست دبیرکل سازمان ملل متحد با فرستادگان ویژه چندین کشور درباره افغانستان، آغاز شده است.

پیش از این سایت سازمان ملل در خبرنامه‌ای نوشته بود که هدف از این نشست که گفته شده پشت درهای بسته خواهد بود، تقویت مشارکت بین‌المللی درمورد موضوعات کلیدی، مانند حقوق بشر، به‌ویژه حقوق زنان و دختران، حکومت فراگیر، مقابله با تروریسم و قاچاق مواد مخدر در افغانستان است.

نشست دوحه درباره افغانستان درشرایطی امروز و فردا (سه شنبه) برگزار می شود که از حکومت طالبان برای شرکت در این نشست دعوت نشده‌است. اما پیشتر، آمینه محمد، معاون دبیرکل سازمان ملل گفته بود که قرار است این سازمان برای بحث درباره‌ به رسمیت‌ شناختن طالبان نشستی برگزار کند. 

به گزارش رادیو دری ، آنتونیوگوترش، دبیرکل سازمان ملل از امروز دوشنبه نشستها و مذاکراتی را به مدت دو روز با فرستاده‌های ویژه چندین کشور برای افغانستان در شهر دوحه قطر آغاز کرده است.

طبق این گزارش از جمله موضوعات رایزنی‌ها، تلاش برای اتخاذ یک رویکرد جهانی برای تعامل با حکومت طالبان که هم اکنون حکومت موقت در افغانستان را رهبری می‌کند، است.

گوترش به همراه فرستاده‌های ویژه دیگر کشورها برای افغانستان همچنین درباره وضعیت داخلی در این کشور از جمله وضعیت حقوق بشر نیز به بحث خواهند پرداخت.

ضمیر کابلوف، نماینده ویژه روسیه در امور افغان ها هم قرار است در این مذاکرات موضع مسکو درباره افغانستان را ارائه کند.

نشست دوحه درباره افغانستان با حضور نمایندگان ویژه ۲۵ کشور جهان آغاز می شود

 

کلیدواژه