ثور 12, 1402 12:19 Asia/Kabul
  • تاکید پاکستان و اندونزی بر توجه به اوضاع اقتصادی افغانستان
    تاکید پاکستان و اندونزی بر توجه به اوضاع اقتصادی افغانستان

مشاور وزیر خارجه پاکستان در دیدار با وزیر خارجه اندونزی در قطر، بر ضرورت توجه بیشتر جامعه جهانی به اوضاع اقتصادی افغانستان تاکید کرد.

نشست نمایندگان ویژه 25 کشور‌ در امور افغانستان به مدت دو روز (دوشنبه و سه شنبه/ یکم و دوم می) به ریاست "آنتونیو گوترش" دبیرکل سازمان ملل در دوحه قطر، درحال برگزاری است.

به گزارش رادیو دری، بنابر اعلام سایت خبری "حنا ربانی کهر"، مشاور  بلاوال بوتو زرداری، وزیرخارجه پاکستان که برای شرکت در نشست نمایندگان ویژه در امور افغانستان به دوحه، رفته، با " رتنو ال پی مرسودی "، وزیرخارجه اندونزی دیدار و گفت وگو کرد.

طرفین در این دیدار در کنار بررسی روابط دوجانبه، درباره تحولات مهم منطقه‌ای از جمله اوضاع افغانستان، رایزنی کردند. 

مشاور وزیرخارجه پاکستان در این نشست دوجانبه گفت: جامعه جهانی باید اقدامات عملی در راستای حمایت از مردم افغانستان در شرایط سخت اقتصادی که این کشور با آن مواجه است، انجام دهد.

مقامات پاکستان و اندونزی همچنین برضرورت تعامل جامعه بین المللی با حکومت طالبان به منظور هموار کردن مسیر رفاه و توسعه اقتصادی منطقه، تاکید کردند.

درهمین حال، وزارت خارجه پاکستان نیز درباره سفر "حنا ربانی کهر" به دوحه اعلام کرد که وی در این سفر موضع اسلام آباد درباره نگرانی از اوضاع بحرانی سیاسی-اقتصادی افغانستان برای ایجاد تعامل سازنده با کشور‌های شرکت کننده در نشست دوحه را مطرح خواهد کرد. همچنین پاکستان به حمایت از هرگونه تلاش برای رسیدن به صلح، ثبات، استقلال و رفاه در افغانستان ادامه خواهد داد.

اوضاع افغانستان؛ محور دیدار مقامات بلژیک و ازبکستان

اوضاع افغانستان؛ محور رایزنی مقامات ازبکستان و کمیساریای عالی سازمان ملل

کلیدواژه