ثور 12, 1402 13:32 Asia/Kabul
  • نشست مشترک پاکستان با چین و طالبان افغانستان
    نشست مشترک پاکستان با چین و طالبان افغانستان

اسلام آباد هفته آینده میزبان نشست مشترک با حضور وزیران امور خارجه پاکستان و چین و همچنین وزیرخارجه حکومت طالبان با دستورکار بررسی اوضاع افغانستان خواهد بود.

آمادگی پاکستان برای میزبانی از وزیران خارجه چین و طالبان درحالی عنوان می‌شود که نشست دو روزه درباره افٖغانستان به ابتکار سازمان ملل از روز گذشته (دوشنبه) در دوحه پایتخت قطر در جریان است.

گفته شده که هدف از نشست دوحه دستیابی به یک زمینه مشترک در جامعه بین المللی در مورد چگونگی تعامل با طالبان است.

به گزارش رادیو دری، رسانه‌های پاکستانی از جمله جیونیوز و دنیانیوز امروز گزارش دادند که «بلاول بوتو زرداری» وزیرخارجه پاکستان ششم ماه می‌ (شنبه ۱۶ اردیبھشت/ثور) در اسلام‌آباد میزبان همتای چینی و سرپرست وزارت خارجه حکومت طالبان با موضوع افغانستان خواهد بود.

«حنا ربانی» وزیر مشاور امور خارجه پاکستان به نمایندگی از اسلام آباد در اجلاس دوحه حضور دارد و در اظهاراتی اعلام کرد که پاکستان متعهد به نقش آفرینی برای کمک به حل بحران افغانستان است.

شبکه پاکستانی دنیانیوز نیز اعلام کرد که هرگونه سفر هیات دیپلماتیک طالبان به خارج مشروط به کسب مجوز از سازمان ملل است و گفته می‌شود که مقامات طالبان مجوز لازم را دریافت کرده و این هیات برای شرکت در اجلاس سه جانبه با پاکستان و چین، به اسلام‌آباد سفر خواهد کرد.

موافقت شورای امنیت با سفر وزیرخارجه طالبان به پاکستان

کلیدواژه