ثور 14, 1402 07:53 Asia/Kabul

مقام های وزارت اطلاعات و فرهنگ حکومت طالبان در مراسم گرامی‌داشت روز جهانی آزادی مطبوعات در کابل، بر آزادی مطبوعات در چارچوب ارزش های اسلامی و ملی تاکید کردند.

به گزارش رادیو دری، وزارت اطلاعات و فرهنگ حکومت طالبان روز چهارشنبه در مراسمی که در مرکز اطلاعات و رسانه های این حکومت در کابل برگزار شد، از روز جهانی آزادی مطبوعات تجلیل کرد.

در این نشست، مولوی عتیق الله عزیزی معین فرهنگ و هنر وزارت اطلاعات و فرهنگ طالبان گفت که رسانه‌ها در خنثی سازی تهاجم فرهنگی و دسیسه‌های دشمن برای تفرقه افکنی میان افغانان تحت نام قوم، زبان، سمت و مذهب نقش مهمی دارد.

عزیزی افزود که امارت اسلامی بخصوص وزارت اطلاعات و فرهنگ تلاش دارد به مشکلات اقتصادی رسانه‌ها و نهادهای رسانه‌یی رسیدگی شود و تسهیلات بیشتری را در بخش دسترسی به اطلاعات برای آنان فراهم کند.

عزیزی اضافه کرد؛ هیچکس نمی‌تواند از نقش و ارزش رسانه‌ها در شریک سازی مشکلات و مطالبات جامعه انکار کند.

به گفته معین وزارت اطلاعات وفرهنگ طالبان، مطبوعات، رسانه‌ها و دست اندرکاران آن کسانی اند که دردها و مشکلات مردم را انعکاس می‌دهند که این بهترین وظیفه است و هرگاه آنان به اصول و تعهدات خود پابند بمانند؛ در حقیقت بهترین جهاد را انجام داده اند.

در همین‌حال، مولوی سعدالدین سعید معین مالی، اداری و گردشگری وزارت اطلاعات و فرهنگ طالبان گفت که این وزارت به آزادی بیان متعهد است و در آینده نزدیک نشستی را با سخنگویان تمامی وزارت‌ها و ادارات دولتی جهت همکاری با خبرنگاران برگزار خواهد کرد.

وی افزود که وزارت اطلاعات و فرهنگ طالبان و خبرنگاران باهم برای پیشرفت و آبادی افغانستان کار می‌کنند و این وزارت به رسیدگی به مشکلات و حمایت از فعالیت رسانه‌ها متعهد است.

در این نشست تاکید شد، رسانه‌هایی که‌ براساس اصول شرعی، فرهنگ افغانی و با در نظرداشت منافع ملی فعالیت می‌کنند؛ هیچگونه ممانعتی از سوی حکومت در برابرشان وجود ندارد.

این در حالی است که از “روز جهانی آزادی مطبوعات” در بسیاری از ولایت‌های افغانستان از سوی ریاست‌های اطلاعات و فرهنگ طالبان نیز تجلیل به عمل آمد.

افزایش خشونت علیه خبرنگاران در افغانستان

کلیدواژه