ثور 14, 1402 16:13 Asia/Kabul
  • سیگار: عواید طالبان از دفاتر سازمان‌ ملل متحد مشخص نیست
    سیگار: عواید طالبان از دفاتر سازمان‌ ملل متحد مشخص نیست

بازرس ویژه امریکا در امور بازسازی افغانستان می‌گوید مشخص نیست عواید وزارتخانه‌های تحت کنترل طالبان از آژانس‌های سازمان ملل متحد و نهادهای غیردولتی چقدر است.

به گزارش رادیو دری، جان ساپکو بازرس ویژه امریکا در امور بازسازی افغانستان -سیگار- روز چهارشنبه در حساب توییتر خود نوشت این نهاد و وزارت خارجه ایالات متحده نمی‌دانند که وزارتخانه‌های تحت کنترل طالبان از هزینه‌ها و سایر پرداخت‌های آژانس‌های سازمان ملل متحد و نهادهای غیردولتی چه مقدار عواید دریافت می‌کنند.

وی افزوده است: «وزارت مالیه امریکا گزارش ربع‌وار (چهار ماهه) خود را که قبل از تسلط طالبان منتشر می‌شد و شامل اطلاعات دقیق‌تر در مورد مصارف و عواید وزارتخانه‌های افغانستان بود، محدود کرده‌ است.»

به گفته این نهاد، سازمان ملل متحد هم حساب‌های تفصیلی مخارج خود و شرکای خود را به وزارت امور خارجه، سازمان کمک‌رسانی بین‌المللی امریکا (USAID) و یا به سیگار ارائه نمی‌کند.

گفتنی است که جان ساپکو پیش از این نیز گفته‌ بود: «متأسفانه امروز که اینجا [در کمیته نظارت] نشسته‌ام نمی‌توانم به این کمیته یا مالیات‌دهندگان امریکایی اطمینان بدهم که در حال حاضر به طالبان کمک مالی نمی‌کنیم.»

سیگار: طالبان به کمکهای آمریکا به مردم افغانستان دسترسی دارد