تجهیز بیمارستان نسایی - ولادی در ولایت هرات
(last modified 1402-02-15T06:27:23+00:00 )
ثور 15, 1402 10:57 Asia/Kabul

مسئولان کنسولگری جمهوری ترکمنستان در ولایت هرات، شفاخانه نسایی ولادی شهرک تورغندی را تجهیز می کنند.

به گزارش فیض احمد محمدی خبرنگار رادیو دری، مقام های محلی در ولایت هرات می گویند: شهرک تورغندی که در ۱۱۰ کیلومتری شمال هرات موقعیت دارد با کشور ترکمستان مرز مشترک دارد و یکی از مناطقی است که کمتر به آن توجه شده است.

آنان با بیان اینکه فاصله این شهرک با مرکز شهر هرات زیاد است، می گویند: باید شفاخانه های تورغندی به دلیل رسیدگی بهتر برای بیماران از هر لحاظ تجهیز باشند.

مسئولان محلی در این شهرک مرزی هرات تصریح کردند: کشور ترکمنستان علاقه مند است تا در بخش صحت و درمان کمک هایی را برای مراکز درمانی تورغندی اهدا کنند که در تازه ترین مورد ۳۷ قلم دارو و تجهیزات طبی را به شفاخانه نسایی ولادی این منطقه کمک کرده است.

در همین حال کاردار کنسولگری کشور ترکمنستان در هرات با تاکید بر اینکه مردم افغانستان همسایگان خوب کشورش هستند اظهار داشت: مسئولیت خود می دانیم تا برای رفع مشکلات موجود در مراکز درمانی و صحی شهرک مرزی تورغندی اگر مسئولان محلی نیز موافق باشند کمک ها و مساعدت های بلاعوضی را اهدا کنیم.

آی­مراد قوچمرادوف سرکنسول این کشور در هرات با اشاره بر اینکه این کمک ها در ‍‍‍پی درخواست حکومت طالبان صورت گرفته، خاطرنشان کرد: ساختمان این شفاخانه بازسازی شده و بزودی کمک های بیشتری در بخش صحت برای ولایت هرات انجام می شود.

در همین حال شماری از شهروندان هرات و پزشکان این شهرک مرزی می گویند: از ۴ ولسوالی همجوار بیماران فراوانی به این شفاخانه مراجعه می کنند و به نسبت کمبود دارو و امکانات مجبور می شوند راه طولانی از تورغندی به هرات را طی کنند.

آنان ضمن خرسندی از تجهیز این شفاخانه می گویند: چنین اقداماتی برای کاهش مرگ و میر مادران و نوزادان موثر است و باید حکومت در تلاش ایجاد مراکز درمانی بیشتری در ولسوالی های دور افتاده هم باشد.

تجهیز شفاخانه های افغانستان از سوی نهادهای بین المللی

کلیدواژه