ثور 16, 1402 08:03 Asia/Kabul
  • آزادی مقام طالبان از زندان به دستور رهبر این گروه
    آزادی مقام طالبان از زندان به دستور رهبر این گروه

یک مقام طالبان که به جرم تخلفات جنسی به زندان افتاده بود، به دستور رهبر طالبان آزاد شد.

دیوان عالی حکومت طالبان روز پنجشنبه ضمن انتشار گزارشی از احکام صادره برای جرایم مختلف در افغانستان تصریح کرد، هبت‌الله آخندزاده رهبر طالبان شخصا بر عملکرد این دیوان نظارت می کند.

دیوان عالی در آمار خود اعلام کرد، برای 4 مجرم جرایم جنسی، مجازات فروریختن دیوار صادر کرده است. این دیوان همچنین از صدور 175 حکم قصاص و 37 حکم سنگسار خبر داد.

به گزارش رادیو دری، عبدالغنی حق بین رئیس پیشین مبارزه با تروریسم فرماندهی پلیس طالبان در قندهار به دستور هبت‌الله آخندزاده رهبر این گروه از زندان آزاد شده است.

رسانه های مخالف طالبان در گزارش های خود، با اشاره به احکام صادر و اجرا شده توسط طالبان علیه متهمان و مجرمان به جرایم جنسی، آزادی عبدالغنی حق بین را نشانه اعمال سیاست یک بام و دوهوای طالبان و اعمال قانون به روش تبعیض آمیز یا گزینشی توصیف کرده اند.

عبدالغنی حقبین شش ماه قبل از سوی سرویس اطلاعاتی تحت کنترل طالبان "به جرم زنا و لواط" در ولسوالی اسپین‌ بولدک بازداشت شد. دادگاه اتهامات مطرح شده علیه این مقام طالبان را تایید کرد و حق بین را به زندان انداخت. در گزارش ها به مدت محکومیت این مقام طالبان توسط دادگاه اشاره ای نشده است.

اجرای 37 حکم سنگسار در افغانستان با حکم دادگاه‌های حکومت طالبان

کلیدواژه