افغانستان خواستار همکاری ایران در زمینه مداوای سرطان شد
(last modified 1402-02-16T12:30:44+00:00 )
ثور 16, 1402 17:00 Asia/Kabul
  • افغانستان خواستار همکاری ایران در زمینه مداوای سرطان شد
    افغانستان خواستار همکاری ایران در زمینه مداوای سرطان شد

وزیر صحت عامه حکومت طالبان در سفر به تهران خواستار همکاری ایران در زمینه تشخیص و درمان بیماران سرطانی شد.

به گزارش رادیو دری، قلندر عباد وزیر صحت عامه حکومت طالبان که در صدر هیأتی به تهران سفر کرده است خواستار همکاری ایران در زمینه تشخیص و مداوای بیماران سرطانی شد.

دکتر عباد روز جمعه برای دیدار با مقام‌های بهداشتی جمهوری اسلامی ایران و نیز شرکت در بیست و ششمین نشست کارشناسان ارشد کشورهای گروه پنج، به تهران سفر کرده است.

گروه پنج با امضای تفاهم‌نامه همکاری میان کشورهای ایران، افغانستان، پاکستان، عراق و سازمان جهانی بهداشت در سال ۱۳۸۴ در قاهره با هدف همکاری‌های مشترک بهداشتی تشکیل شد و دبیرخانه آن در اداره کل همکاری‌های بین‌الملل وزارت بهداشـت، درمان و آموزش پزشکی ایران است.

پیش از سفر هیأت افغانستانی به تهران اعلام شده بود همکاری در مورد تشخیص و درمان بیماری سرطان از موضوعات اصلی گفت‌وگوهای این هیأت با مقامات ایران خواهد بود.

وزیر بهداشت و درمان افغانستان پیش از این نیز در سفر به استان خراسان رضوی ایران گفته بود با وجود ظرفیت‌های مختلف پزشکی، حضور متخصصان و خدمات درمانی ویژه و مطمئن در ایران، افغانستان نیازی به کشور‌های دیگر ندارد.

وی تأکید کرده بود در 40 سال گذشته ایران تجارب بسیار خوبی در موضوع بهداشت و درمان به دست آورده و ما به دنبال استفاده از این تجربه‌ها در زمینه‌های مختلف برای مردم افغانستان هستیم.

دیدار وزیر صحت عامه طالبان با معاون رئیس جمهور ایران