ثور 18, 1402 07:56 Asia/Kabul
  • انتقاد یونیسف از عملکرد طالبان در قبال زنان افغان
    انتقاد یونیسف از عملکرد طالبان در قبال زنان افغان

صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف)، از طالبان به دلیل نقض حقوق زنان و دختران در افغانستان انتقاد کرد.

به گزارش رادیو دری، صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) روز یکشنبه در گزارشی تصریح کرد،  طالبان با تصمیمات محدودکننده‌ خود امید و رویاهای بیش از یک میلیون دختر را برباد داده و حقوق زنان و دختران را نقض کرده است.

یونیسف با اشاره به این که به دلیل تصمیمات طالبان، بیش از یک میلیون دختر از رفتن به مدارس در مقطع متوسطه و دبیرستان منع شده‌اند و از ادامه کار زنان امدادگر جلوگیری شده، افزود: "طالبان تلاش‌های بشردوستانه را به شدت با مشکل مواجه کرده است."

یونیسف خاطرنشان کرد، دستورهای محدودکننده‌ طالبان در ماه مارس سال جاری، بر زنان و دخترانی تاثیر نامطلوبی گذاشته و زنان را بیشتر از هر وقت دیگری در معرض خشونت و سوءاستفاده قرار داده است.

کاترین راسل مدیر اجرایی یونیسف، تصمیمات طالبان را "غیرموجه و کوته‌بینانه" خواند و از این گروه خواستار لغو فوری ممنوعیت تحصیل و کار زنان شد.

صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل در گزارشی در ماه آوریل هشدار داده بود، محدودیت‌های طالبان برای تحصیل دختران به افزایش ۲۵ درصدی ازدواج کودکان منجر شده است.

این درحالی است که طالبان با فشار بین‌المللی فزاینده‌ای برای تغییر تصامیم شان در مورد تحصیل و کار دختران و زنان مواجه هستند. این گروه اما بارها از تصمیم خود دفاع کرده و منتقدان را به دخالت در امور داخلی افغانستان متهم کرده است.

اعتراض زنان افغان در کابل به عملکرد دولت طالبان در افغانستان

کلیدواژه